Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rada pedagogiczna wprowadziła zmiany do statutu przedszkola i zobowiązała dyrektora do opracowania i opublikowania tekstu statutu ujednoliconego czy jednolitego? Na czym polega różnica między tekstem ujednoliconym a jednolitym?
Od treści statutu danego przedszkola (i w związku z tym również od treści uchwały rady pedagogicznej) zależy, czy w przypadku jego nowelizacji w danym przedszkolu opracowuje się tekst jednolity, czy ujednolicony, ponieważ ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz.U. z 2017 r., poz. 59 w ogóle nie reguluje tego zagadnienia. Pojęcie tekstu jednolitego jest ustawowo uregulowane jedynie w odniesieniu do aktów normatywnych (statut przedszkola do nich nie należy) w § 98-110 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie "Zasad techniki prawodawczej" (Dz.U. z 2016 r., poz. 283), z których wynika, że tekst jednolity ustawy (lub innego aktu normatywnego) ogłasza się w przypadkach, gdy konkretny przepis ustawy (lub innego aktu normatywnego) wyznacza termin ogłoszenia tekstu jednolitego. Natomiast tekst ujednolicony to nieoficjalna wersja aktu, uwzględniająca wszystkie wprowadzone dotychczas zmiany i usuwająca z treści aktu uchylone postanowienia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica została wypisana ze szkoły 07.12.2010 r. z powodu zmiany miejsca zamieszkania. Dokonano w związku z tym odpowiednich adnotacji w Księdze uczniów oraz Arkuszu Ocen danej uczennicy. Ponownie została przyjęta od dnia 01.09.2011 r. Czy uczennicę należy drugi raz wpisać do Księgi Uczniów i czy należy ponownie założyć jej arkusz ocen?
Dziękuję!
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy posiadacie Państwo przykładowe procedury dotyczące ochrony danych osobowych? Jeżeli tak to proszę je udostępnić.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zmiany należy uwzględnić w statucie gimnazjum do 30 listopada 2017 r.?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Witam w kwietniu 2018 roku wprowadzone zostało rozporządzenie wprowadzające nowe wzory arkuszy ocen. Od którego momentu one obowiązują? Czy arkusze zakładane we wrześniu 2017r trzeba poprawiać?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w związku z dokumentacją i organizacją kształcenia ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym, który uczęszcza do klasy integracyjnej w szkole ogólnodostępnej. Jak powinna wyglądać dokumentacja dla takiego ucznia? (oprócz IPET i WOPFU) co powinno znaleźć się w IPET?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe