Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Sprawa dotyczy przeniesienia do wyższej klasy ucznia po powrocie z zagranicy, który został zakwalifikowany do klasy I (oddziału programowo niższego niż powinien, biorąc pod uwagę rok urodzenia). Dziecko ma wszelkie predyspozycje, by w szybkim tempie opanować braki w języku polskim. Proszę o podpowiedź jakie dokumenty należy zgromadzić, by przeniesienia dokonać?
Przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59 oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw, Dz.U. z 2017 r., poz. 1655 nie zawierają odrębnych reguł przenoszenia uczniów przybywających z zagranicy do klas programowo wyższych. W związku z tym przeniesienie ucznia w trakcie roku szkolnego do II klasy jest możliwe jedynie w przypadku określonym w art. 44o ust. 3 UoSO i dotyczy ucznia będącego obecnie w I klasie szkoły podstawowej. Na wniosek rodziców ucznia i po uzyskaniu zgody wychowawcy oddziału (albo na wniosek wychowawcy oddziału i po uzyskaniu zgody rodziców ucznia) rada pedagogiczna może postanowić o promowaniu ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego, jeżeli poziom rozwoju i osiągnięć ucznia rokuje opanowanie w jednym roku szkolnym treści nauczania przewidzianych w programie nauczania dwóch klas.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Program edukacyjno-terapeutyczny. Dla wychowanka ORW posiadającego orzeczenie o kształceniu specjalnym ze względu na niepełnosprawnosć sprzężona( w tym intelektualna w stopniu umiarkowamym, ruchowa i niedosłuch) - I ETAP EDUKACYJNY.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak naliczyć odpis na ZFŚS na emerytowanego nauczyciela, którego ponownie zatrudniliśmy w naszej szkole? Czy uwzględnić go podwójnie: jako naszego emeryta oraz jako pracownika? Czy powinnam naliczyć odpis w wysokości 5% pobieranej przez niego emerytury - zgodnie z art.53 ust.2 KN, a dodatkowo wliczyć go do planowanej na 2016 r. (a na koniec 2015 roku - do przeciętnej) liczby zatrudnionych nauczycieli w przeliczeniu na pełny wymiar zajęć i dokonać odpisu zgodnie z art.53 ust.1 KN? A jak postąpić w przypadku ponownego zatrudnienia pracownika obsługi, który przeszedł na emeryturę? Czy mogę wliczyć go do liczby zatrudnionych pracowników, na których nalicza się odpis i dodatkowo wliczyć go do liczby emerytów, na których dokonuję zwiększonego odpisu w wysokości 6,25% podstawy?
- Czy rodzice mogą kupić z własnej inicjatywy, (dobrowolnie) dodatkowe ćwiczenie dla dziecka, zbiór zadań itp.?
Czy rada rodziców lub inny podmiot może podarować dziecku dodatkowe ćwiczenie, itp.?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Sprawa dotyczy praktycznej nauki zawodu. Do szkoły branżowej, w której praktyczna nauka zawodu na kierunku „kucharz” odbywa się w ramach kształcenia młodocianych pracowników w systemie OHP, chęć przyjścia do klasy II zgłosiła osoba pełnoletnia. Z przyczyn proceduralnych (ukończone 18 lat) ośrodek szkolenia nie może podpisać z nią umowy na realizację praktyk i stąd moje pytanie. Czy istnieje jakaś inna możliwość, aby ta osoba mogła uczyć się w naszej szkole, a praktyczną naukę zawodu realizować w innym miejscu? Jeżeli tak, to jakie warunki musi spełniać to miejsce?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w rejestrze wyjść grupowych nauczycielki powinny wpisywać wyjścia na boisko i plac zabaw, które są gminne, nie przedszkolne jednak znajdują się przy samym przedszkolu? Dzieci nie muszą przechodzić przez ulicę, nie wchodzą nawet na chodnik.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe