Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Świadectwo ukończenia szkoły zostało wydane w 2003 r. Uczeń dziś zgłosił błąd daty urodzenia. Czy uczniowi wystawić duplikat czy poprawiony oryginał- dyrektor który podpisał świadectwo nie pracuje. Proszę o odpowiedź.
Nie dokonuje się sprostowań w treści świadectw ukończenia szkoły, świadectw dojrzałości i ich odpisów, aneksów do świadectw dojrzałości i ich odpisów, świadectw potwierdzających kwalifikację w zawodzie, dyplomów, suplementów oraz zaświadczeń. Świadectwo ukończenia szkoły, świadectwo dojrzałości i jego odpis, aneks do świadectwa dojrzałości i jego odpis, świadectwo potwierdzające kwalifikację w zawodzie, dyplom, suplement oraz zaświadczenie zawierające błędy lub omyłki podlegają wymianie.W przypadku utraty oryginału świadectwa, odpisu świadectwa dojrzałości (…), osoba która otrzymała dokument, może wystąpić odpowiednio do szkoły, komisji okręgowej lub kuratora oświaty, którzy wydali ten dokument, z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa (…). Zatem w sytuacji opisanej w pytaniu, najlepszym rozwiązaniem jest wydanie duplikatu, wówczas: 1) zainteresowany składa pisemny wniosek o wydanie duplikatu, uzasadniając prośbę (m. in. z jakiego powodu zwlekał ze zgłoszeniem błędu), 2) uiszcza opłatę , 3) dyrektor wydaje duplikat postępując zgodnie z rozporządzeniem. Dokument podpisuje dyrektor wystawiający duplikat. Należy pamiętać, że za wydanie duplikatu świadectwa pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Niepubliczny punkt przedszkolny nie funkcjonował z powodu braku dzieci przez miesiące, a następnie jego działalność została wznowiona. Czy i jak wypełnić dziennik za okres tych dwóch miesięcy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zapytanie o szkołę przysposabiającą do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Pytanie pierwsze. Powiat jest organem prowadzącym dla tych szkół. Chciałbym dowiedzieć się jako przedstawiciel organu prowadzącego – powiat, jakie są postawy prawne utworzenia szkoły przysposabiającej do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi (w przypadku tej szkoły w przyszłości przewidujemy tylko 3 oddziały)? Pytanie drugie. Czy można taką szkołę z trzema oddziałami wpisać w strukturę istniejącego już zespołu szkół technicznych, gdzie funkcjonują: technika, szkoły branżowe i oddziały szkoły branżowej dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, tzn. klasy specjalne. Pytanie trzecie. Czy można tylko uruchomić oddziały przysposabiające do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi w zespole szkół technicznych – czy istnieje taka możliwość prawna? Tworzenie osobnej szkoły wraz z całym zapleczem kierowniczym i innym dla 3 oddziałów jest mało ekonomiczne, a takie jest tylko zapotrzebowanie społeczne w obecnych realiach. Z nakierowania w sprawie sposobu organizacji nauczania dla tych dzieci w naszym powiecie będę wdzięczny. Są to dzieci absolwenci szkoły podstawowej, którą ukończyli.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej. Mam problem z dewastowaniem toalet na przerwach. Czy można zainstalować kamery w łazienkach z pominięciem oczywiście toalet i pisuarów?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w publicznym punkcie przedszkolnym pracującym w 5-cio godzinnym trybie obowiązkowe jest dożywianie i w jakim zakresie (śniadania, obiad, podwieczorek)? Czy musi to być catering w przypadku, gdy nie ma własnej kuchni?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy bibliotekarzowi i pedagogowi należą się godziny ponadwymiarowe w czasie zdalnego nauczania? Bibliotekarz ma 1,5 etatu, czyli 15 godzin ponadwymiarowych, a pedagog ma 1,25 etatu, czyli ok. 7 godzin ponadwymiarowych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe