Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy 6 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną (intelektualną w stopniu umiarkowanym z autyzmem). Nie ma orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Zgodnie ze wskazaniem zespołu nauczycieli i specjalistów w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym, uczeń ma na terenie szkoły 10 godz. tygodniowo zajęć prowadzonych indywidualnie, podczas których realizuje podstawę programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: funkcjonowanie osobiste i społeczne – 4 godz., zajęcia rozwijające komunikowanie się – 4 godz., zajęcia rozwijające kreatywność – 2 godz. Jak zorganizować udział ucznia w pozostałych zajęciach edukacyjnych z klasą? Na jakie przedmioty uczeń powinien chodzić z klasą? Przedmioty i podstawa programowa, które realizuje klasa zupełnie odbiegają od zajęć i podstawy programowej dla ucznia z niepełnosprawnością umiarkowaną. Klasa ma 28 godz. zajęć tygodniowo. Czy uczeń musi uczestniczyć we wszystkich tych zajęciach? Z dotychczasowej obserwacji ucznia wynika, że jest on w stanie 3 godziny skupić się na zajęciach. Jak organizacyjnie przeprowadzić lekcję, kiedy nauczyciel w czasie 45 minut realizuje temat klasą i ma na lekcji ucznia, który zachowuje się głośno? Rodzice nie chcą przenieść dziecka do placówki specjalnej.
Uczeń może uczęszczać z klasą jedynie na zajęcia z wychowania fizycznego (4 godziny tygodniowo), a w pozostałym zakresie ma do zrealizowania tygodniowo: 6 godzin funkcjonowania osobistego i społecznego, 2 godziny zajęć rozwijających komunikowanie się, 13 godzin rozwijających kreatywność, do czego należy zaliczyć 10 godzin zajęć realizowanych indywidualnie, a pozostałe godziny mógłby realizować z innymi uczniami z orzeczeniami, o ile uczęszczają do szkoły. Przez 8 lat nauki w szkole podstawowej dla ucznia należy zaplanować łącznie 5 godzin zajęć do dyspozycji dyrektora oraz na wniosek rodzica może uczęszczać na religię lub etykę, zgodnie z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy pozytywna opinia rady pedagogicznej o dostosowaniu warunków egzaminu maturalnego dla uczniów ma być w formie uchwały?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Klasa IV w roku szkolnym 2020/2021 będzie liczyła 28 uczniów. Obowiązuje więc podział na języku angielskim. Czy do podziału potrzebne jest przeprowadzenie diagnozy, aby utworzyć grupę zaawansowaną i mniej zaawansowaną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń 26 maja zmienił szkołę. Zbliża się koniec roku szkolnego, czy w związku z tym nauczyciele wpisują jakieś adnotacje do dziennika?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rozwiązując umowę o pracę z powodu mniejszej ilości oddziałów na czas nieokreślony z nauczycielem kontraktowym dotychczas zatrudnionym w niepełnym wymiarze może on się domagać odprawy pieniężnej powołując się na art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 13 marca 2003r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników. W szkole pracuje 43 nauczycieli.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziękuję za odpowiedź ale chodzi właśnie o to na jakiej podstawie mogę wpisać do statutu możliwość przyjmowania innych osób niż młodzież i wychowawcy. Przecież nie ma o tym mowy w rozporządzeniu z 12 maja 2011 r. Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe