Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy pozytywna opinia rady pedagogicznej o dostosowaniu warunków egzaminu maturalnego dla uczniów ma być w formie uchwały?
Rada pedagogiczna jako organ kolegialny działa w formie uchwał, w tym odnośnie sposobu dostosowania warunków egzaminu maturalnego do potrzeb osób z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym ze względu na niepełnosprawność (art. 69 ust. 1 PO, art. 44zzr ust. 12 i 17 UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaki dokument, zgodnie z obowiązującymi przepisami, powinno otrzymać dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim na koniec roku szkolnego? Proszę o podanie przepisu i jego interpretację.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna dla wniosku o wszczęcie egzekucji administracyjnej i tytułu wykonawczego TW-2 stosowanego w egzekucji o charakterze niepieniężnym w celu przymuszenia rodzica do wykonywania obowiązku szkolnego przez ucznia klasy pierwszej szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Języki obce w LO ciąg dalszy.
Z Pani odpowiedzi wywnioskowałam, że uczeń który ukończył gimnazjum na poziomie III1 musi kontynuować naukę na poziomie IV 1. W przypadku kiedy diagnoza wykazała niski poziom umiejętności realizuje język obcy na poziomie podstawowym (dotyczy to wymagań, liczby godzin oraz zapisu w dokumentacji przebiegu nauczania). Czy dobrze zrozumiałam?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic na podstawie opinii, w której stwierdzono, iż dziecko ma głęboką dysleksję rozwojową złożył wniosek o zwolnienie ucznia klasy III gimnazjum z nauki języka obcego. W rozporządzeniu jest zapis, że "dyrektor zwalnia z nauki drugiego języka obcego". W szkole język pierwszy to j. angielski, drugi to j. niemiecki. Wynika to z wymiaru godzin w ramowym planie nauczania . Rodzice we wniosku zaznaczyli j. angielski. Czy można zwolnić z nauki języka pierwszego, który realizowany jest w większej liczbie godzin i jest kontynuowany po szkole podstawowej? Nauka j. niemieckiego rozpoczęła się w klasie I gimnazjum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi będącemu na urlopie dla poratowania zdrowia można obniżyc pensum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe