Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń, który przyszedł w I półroczu z innej szkoły jest nieklasyfikowany ze wszystkich przedmiotów. W II półroczu uzyskał pozytywne oceny, uczęszczał regularnie na zajęcia. Czy należy dla niego zorganizować egzaminy klasyfikacyjne za I półrocze?
Uczeń nieklasyfikowany na pierwsze półrocze będzie promowany do kolejnej klasy, gdy uzyska pozytywne oceny końcoworoczne, zgodnie z art. 44o ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2020 r., poz. 1327. W związku z tym nowa szkoła nie musi dla niego organizować egzaminu klasyfikacyjnego. Uczeń natomiast może (ale nie musi) skorzystać z przysługującego jemu prawa (ale nie obowiązku) podejścia do egzaminu klasyfikacyjnego, a jego organizacja nastąpi jedynie na wniosek rodzica ucznia – art. 44k ust. 2 i 3 oraz art. 44l ust. 1 i 2 UoSO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o pomoc w skonstruowaniu arkusza analizy jakościowej realizacji podstawy programowej, który ułatwi dyrektorowi kontrolę nad wdrażaniem nowej podstawy programowej od 1.09.2017r.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje powinien posiadać nauczyciel w szkole ogólnodostępnej, aby mógł realizować zajęcia rozwijające z dyspozycji dyrektora z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy IPET-y w gimnazjum można tylko zmodyfikować, czy trzeba napisać nowe, by były ważne od 1 października 2017 r.?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciele, uczniowi z opinią, piszą dostosowania do przedmiotu? Czy tylko temu uczniowi, którego w opinii wyraźnie wskazano, aby dostosować wymagania.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor zgodnie z nowymi przepisami musi dwa razy w roku przedstawiać Radzie Pedagogicznej wnioski z nadzoru pedagogicznego? Wynikało to z art. 40 ust. 7 ustawy o systemie oświaty, który jest uchylony. W rozporządzeniu MEN o nadzorze pedagogicznym z sierpnia 2017r., par. 24 zobowiązuje dyrektora do przedstawienia wniosków z nadzoru pedagogicznego do 31 sierpnia każdego roku, ale nie ma w nim mowy ile razy, jak było zapisane w u.o s.o. Jak więc należy tą kwestie interpretować?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe