Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor zgodnie z nowymi przepisami musi dwa razy w roku przedstawiać Radzie Pedagogicznej wnioski z nadzoru pedagogicznego? Wynikało to z art. 40 ust. 7 ustawy o systemie oświaty, który jest uchylony. W rozporządzeniu MEN o nadzorze pedagogicznym z sierpnia 2017r., par. 24 zobowiązuje dyrektora do przedstawienia wniosków z nadzoru pedagogicznego do 31 sierpnia każdego roku, ale nie ma w nim mowy ile razy, jak było zapisane w u.o s.o. Jak więc należy tą kwestie interpretować?
Dyrektor szkoły lub placówki przedstawia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły. Dyrektor szkoły lub placówki, w terminie do dnia 31 sierpnia, przedstawia na zebraniu rady pedagogicznej, a w przypadku szkoły lub placówki, w której nie tworzy się rady pedagogicznej – na zebraniu z udziałem nauczycieli i osób niebędących nauczycielami, które realizują zadania statutowe szkoły lub placówki, wyniki i wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego. Z cytowanych aktów prawa wynika jednak, że obowiązek obejmuje 2 terminy.
Podstawa prawna: 1. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, w szczególności § 24. 2. USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (ze zm.), w szczególności art. 69 ust. 7.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń powtarzający klasę pierwszą ze względów zdrowotnych otrzymał orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej o nauczaniu indywidualnym. Ile godzin zajęć dydaktycznych nauczania indywidualnego w domu dyrektor powinien przydzielić takiemu uczniowi?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,
mam pytanie odnośnie arkuszy ocen:
- uczeń w klasie 5 uczęszczał na zajęcia "Wychowywanie do życia w rodzinie" W klasie 8 nie uczęszczał. Jak zapisać to w arkuszu ocen w tabeli - Wyniki klasyfikacji końcowej? Czy liczy się ostatecznie, czy uczęszczał, czy nie w klasie 8?
- czy wychowawca klasy 8 może dopisać na wydrukowanej klasyfikacji końcowej ręcznie wyniki egzaminów?
- co mówią przepisy prawa na temat archiwizacji arkuszy ocen? Czy są zalecane specjalne segregatory, metody przechowywania.
Z góry dziękuję za odpowiedź
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2011/2012 w klasach pierwszych i drugich przeprowadziliśmy wewnątrzszkolne badanie wyników nauczania (monitorowanie wprowadzania nowej podstawy programowej). Klasy trzecie pisały testy z OPERONU i OBUT-u. Rodzice oraz wychowawca klasy pierwszej uważają, że takie badanie jest bezprawne, ponieważ dzieci można badać po pierwszym etapie kształcenia, czyli po klasie trzeciej. Bardzo proszę o odpowiedź.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wyjaśnienie w jaki sposób dokonać klasyfikacji ucznia klasy IV z orzeczeniem potrzeby kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm dziecięcy. Uczeń uczęszcza do szkoły ogólnodostępnej. Ma przyznane 14 godz. zajęć rewalidacyjnych. Nie mówi, ale reaguje na polecenia. Czy w tym przypadku możliwa jest ocena opisowa pedagoga specjalnego, czy powinien być klasyfikowany według obowiązującej skali ocen od 1 do 6.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W związku z tym, że przy zakładaniu księgi arkuszy nie należy ukończenia lub opuszczenia szkoły utożsamiać z konkretnym rocznikiem to czy dobrze interpretujemy, że w roku szkolnym 2016/2017 w księdze arkuszy zamieszczamy wszystkich uczniów, którzy w tym roku szkolnym opuścili i ukończyli szkołę bez względu na oddział tj. jeżeli chodzi o gimnazjum to bierzemy pod uwagę wszystkie oddziały gimnazjalne 1,2,3 pomimo, że III klasa ukończyła szkołę to również weryfikujemy czy w I i II klasie Gimnazjum ktoś nie opuścił szkoły w danym roku szkolnym? Czy tylko bierzemy pod uwagę III klasę gimnazjum?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe