Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń posiadający orzeczenie niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym chce od września kształcić się w szkole branżowej pierwszego stopnia. Bardzo zależy tez jego rodzicom, żeby nigdzie nie dojeżdżał, tylko pozostał w tej samej miejscowości. Czy uczeń może uczęszczać do tego typu szkoły?
Niestety uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym NIE MOŻE uczęszczać do trzyletniej szkoły branżowej I stopnia. Z dniem 1 września 2017 r. trzyletnia szkoła branżowa I stopnia (zastępująca szkołę zawodową) adresowana jest do młodzieży z normą intelektualną, a specjalna szkoła branżowa I stopnia do młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu lekkim. Dla wspomnianego ucznia dostępna jest wyłącznie 3-letnia szkoła specjalna przysposabiająca do zawodu. Zgodnie z zapisem art. 47 ust. 1 pkt 3 i ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59) oraz z par. 1 ust i załącznikiem nr 9 Rozporządzenia MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania (Dz. U. z 31 marca 2017 r. poz. 703).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rodzic dziecka dostarczył do przedszkola niepublicznego opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej. W opinii wskazane jest objęcie dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną na terenie przedszkola w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, zajęć integracji sensorycznej oraz zajęć z logopedii. Zaznaczam, że nie jest to opinia o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka. Jak prawidłowo realizować tę opinię, jeżeli przedszkole nie ma zatrudnionego logopedy i specjalisty z integracji sensorycznej? Czy realizacja zajęć korekcyjno-kompensacyjnych przez pedagoga i psychologa będzie wystarczająca? Ile godzin miesięcznie należy realizować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź w sprawie wzoru druku świadectwa ukończenia szkoły podstawowej w roku szkolnym 1991/1992. Zgłosił się były uczeń po duplikat świadectwa właśnie z tego roku, a nie mam druku z tamtego okresu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poprzednie pytanie: Jakie mają numery i symbole świadectwa dla klasy IV,V i VI oraz klas 1-3 w roku szkolnym 2016/17. Proszę o numer i wzór dla klasy 6?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi należy się dzień wolny z okazji ślubu córki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowi klasy 1 publicznej szkoły podstawowej można wydłużyć etap edukacyjny? Uczeń miał wcześniej w przedszkolu odroczony obowiązek szkolny o 1 rok. W tej chwili ma trudności ogólne z przyswajaniem wiedzy i kształceniem umiejętności, rodzice nie zgadzają się na badanie w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Jaka jest podstawa prawna takiej decyzji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe