Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń (rocznik 1995) nauczany indywidualnie w domu systemem szkoły specjalnej (upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym, zespół Downa) obecnie jest w klasie trzeciej gimnazjum. W klasie pierwszej został mu wydłużony o 1 rok etap edukacyjny. 1. Czy temu uczniowi można przedłużyć naukę w gimnazjum? 2. Jeśli tak to, do którego roku życia uczeń może uczęszczać do gimnazjum i na podstawie, jakich przepisów. 3. Jaka dokumentacja w tym zakresie obowiązuje rodziców, a jaka szkołę?
Podstawa prawna:
1) Art. 22 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.),
2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych:
§ 5. 1. Dla uczniów niepełnosprawnych oraz uczniów szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych
.2. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi niepełnosprawnemu podejmuje rada pedagogiczna, po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o którym mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, oraz zgody rodziców ucznia.
3. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi szkoły w zakładzie poprawczym lub schronisku dla nieletnich podejmuje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej.
4. Decyzje, o których mowa w ust. 2 i 3, podejmuje się nie później niż:
1. w przypadku szkoły podstawowej – do końca lutego danego roku szkolnego odpowiednio w klasie III i klasie VI;2. w przypadku gimnazjum oraz szkoły ponadgimnazjalnej – do końca lutego w ostatnim roku nauki w gimnazjum lub szkole ponadgimnazjalnej.
§ 12. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2012 r.Rozporządzenie obowiązuje zatem wszystkich uczniów od 1.09.2012 r.
Zapis § 5. 1. Oznacza, że można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych.Jeśli zatem uczniowi wydłużono na etapie gimnazjum naukę w pierwszej kalsie, wyczerpano możliwości zastosowania tego rodzaju pomocy uczniowi.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie dokumenty należy mieć wspólne dla zespołu szkół, a jakie muszą być stworzone odrębnie dla podstawówki i dla liceum?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób należy udokumentować wymierzenie kary statutowej uczniowi np. zawieszenie w prawach ucznia czy naganę dyrektora?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły ma obowiązek upoważnić pisemnie pracowników szkoły (zarówno pedagogicznych oraz niepedagogicznych) do dokonywania poprawek w dokumentacji szkolnej? Jeśli tak, to poproszę o podstawę prawną oraz o wzór wniosku o upoważnienie.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry! Chcieliśmy w szkole zmienić sposób pisania protokołów posiedzeń rady. Do tej pory protokoły pisane są ręcznie w Księdze protokołów. Proszę podać przykładowe procedury przejścia z protokołowania ręcznego na protokołowanie komputerowe.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można przyjąć do klasy pierwszej 5-latka? Posiada pozytywną opinie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe