Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń słabowidzący otrzymał orzeczenie z PPP o kształceniu specjalnym na cały cykl nauki w gimnazjum w klasie ogólnodostępnej. Gdzie szukać przepisów regulujących jego sytuację? Czy oprócz 2 godzin tygodniowo zajęć rewalidacyjnych oraz specjalnych dla niego programów nauczania szkoła powinna jeszcze zapewnić takiemu uczniowi jeszcze inne warunki np. specjalne oświetlenie na zajęciach?
Uczeń niepełnosprawny powinien mieć dostęp do wszystkich rodzajów wsparcia, zalecanych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Orzeczenie oprócz niepełnosprawności dziecka, określa również jego warunki funkcjonowania w roli ucznia. Orzeczenie zaleca formy i metody pracy z uczniem umożliwiające zaspokojenie potrzeb edukacyjnych przy uwzględnieniu jego możliwości psychofizycznych.
Oznacza to, że szkoła powinna dostosować warunki i formy pomocy dla ucznia wskazane w dokumencie z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Podstawa prawna:
1) Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych
2) Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie dokumenty powinny zostać wypracowane w szkole w związku z ochroną danych osobowych i gdzie mogę znaleźć przykłady?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Według rozporządzenia w bursie szkolnej mogą mieszkać uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Czy istnieje możliwość, by w tego typu placówce mieszkali również uczniowie szkół podstawowych? Jeśli tak, to na jakiej podstawie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem obecnie na etapie tworzenia tekstu jednolitego statutu mojej placówki. Proszę o przykładowy, aktualny statut dla szkoły podstawowej, w której funkcjonują organizacyjnie związane punkt przedszkolny i oddział dla 6-latków.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymałam informację z urzędu miasta, że od lipca zostanie zmniejszona dotacja (i oczywiście z takimi zmianami się liczymy zawsze), ale dalsza wiadomość informuje, że od października ta kwota ulegnie znacznemu pomniejszeniu. Ja jestem organem prowadzącym niepubliczne przedszkole i pobieram dotację z Urzędu miasta. Poprosiłam o wyjaśnienie, z jakiego powodu i do jakiej kwoty spadła kwota utrzymania dziecka w placówce publicznej. W odpowiedzi otrzymałam informację, że dotychczasowa kwota dotacji była wysoka, ponieważ był zaplanowany remont dużego przedszkola. Remont został wykonany, a inne nie są planowane, więc na oświatę przekazują mniejszą część budżetu. Moje pytanie, czy takie postępowanie jest zgodne z prawem? Organ prowadzący publiczne przedszkole zaplanował budowę klatki schodowej, więc na dany rok przeliczył zapotrzebowanie finansowe i przełożył to na koszt utrzymania dziecka w przedszkolu dając dużą dotację. Gdy plan został zrealizowany koszty utrzymania dziecka spadają i to znacznie, bo nie ma tak ogromnych inwestycji. Jednak jak to się ma do moich kosztów utrzymania dziecka, przecież one się nie zmieniły i otwierając przedszkole nie mogłam przewidzieć znaczącego spadku dotacji. Czy na tak duże inwestycje organ prowadzący nie może pozyskiwać środków bezpośrednio na ten cel, a nie przeliczać je na koszt utrzymania dziecka?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Przy wjeździe do szkoły stoi znak zakazu wjazdu za wyjątkiem pracowników szkoły. Ze względu na bezpieczeństwo uczniów ciągle prosimy rodziców o niewjeżdżanie na teren szkoły. Zagrożenie dostrzegają także niektórzy rodzice, którzy zgłaszają problem na Krajowej mapie zagrożeń. Co ma zrobić dyrektor w sytuacji kiedy organ prowadzący kazał zasłonić znak i zezwolić rodzicom na wjazd.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe