Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń słabowidzący otrzymał orzeczenie z PPP o kształceniu specjalnym na cały cykl nauki w gimnazjum w klasie ogólnodostępnej. Gdzie szukać przepisów regulujących jego sytuację? Czy oprócz 2 godzin tygodniowo zajęć rewalidacyjnych oraz specjalnych dla niego programów nauczania szkoła powinna jeszcze zapewnić takiemu uczniowi jeszcze inne warunki np. specjalne oświetlenie na zajęciach?
Uczeń niepełnosprawny powinien mieć dostęp do wszystkich rodzajów wsparcia, zalecanych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Orzeczenie oprócz niepełnosprawności dziecka, określa również jego warunki funkcjonowania w roli ucznia. Orzeczenie zaleca formy i metody pracy z uczniem umożliwiające zaspokojenie potrzeb edukacyjnych przy uwzględnieniu jego możliwości psychofizycznych.
Oznacza to, że szkoła powinna dostosować warunki i formy pomocy dla ucznia wskazane w dokumencie z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Podstawa prawna:
1) Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych
2) Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W arkuszu ocen ucznia szkoły podstawowej widnieje przedmiot "religia/etyka". W naszej szkole na życzenie rodziców nauczany jest przedmiot "religia". Czy w związku z tym należy skreślić przedmiot etyka, pozostawiając religię? Nie doczytałam się ani: a) w rozporzadzeniu MENiS z dnia 19 lutego 2002r., b) rozporzadzeniu MENiS z dnia 29 maja 2003r., c) rozporzadzeniu MEN z dnia 16 lipca 2009r. w sprawie prowadzenia przez szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania.
- Jakie zmiany w dokumentacji przedszkola niepublicznego należy wprowadzić w związku z wejściem w życie przepisów RODO?
Czy pracownicy muszą przejść specjalne szkolenie z tego zakresu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zestawienie dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia roku szkolnego. Proszę o przygotowanie wykazu dokumentów niezbędnych do opracowania przed rozpoczęciem roku szkolnego w szkole podstawowej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące kwestii tzw "zlewek" czyli pozostałości (odpadków) po posiłkach. W moim przedszkolu odbiera je gospodarz, który dla celów prywatnych hoduje trzodę. Chciała zapytać czy istnieją jakieś przepisy regulujące tą kwestię. Dodam jeszcze, że w czasie kontroli SANEPID zażądał certyfikatu lekarza weterynarii, że gospodarz może odbierać zlewki. Uprzejmie proszę o odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W mojej szkole działa tylko ZNP, czy w takim przypadku arkusz opiniuje tylko ZNP, czy muszę szukać innych związków działających na terenie gminy i one też muszą opiniować arkusz organizacyjny mojej szkoły np. Solidarność, czy inne ?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe