Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń zmienił szkołę w klasie 4 technikum na tym samym kierunku Technik hodowli koni. W poprzedniej szkole zakończył realizację przedmiotów zawodowych. Przedmioty różnią się nieznacznie nazwami. Czy na świadectwie wpisujemy nazwy przedmiotów zawodowych z arkusza dostarczonego z poprzedniej szkoły, czy nazwy przedmiotów z naszego planu nauczania?
Na podstawie art. 44f ust. 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2020 r., poz. 1327 ze zm., na klasyfikację końcową składają się m.in. roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych, których realizacja zakończyła się w klasach programowo niższych w szkole danego typu. Przepisy UoSO, ani rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2017 r., poz. 1700 ze zm.) nie rozstrzygają kwestii, jaką nazwę danego przedmiotu należy wpisać w świadectwie ukończenia szkoły, gdy uczeń zakończył naukę pod inną nazwą niż obowiązująca w ukończonej szkole. W takim przypadku MEN sugerował podanie aktualnej nazwy przedmiotu, czyli w sytuacji podanej w pytaniu – według planu nauczania szkoły wydającej świadectwo (https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/informacja-men-w-sprawie-wypelniania-swiadectw-ukonczenia-szkoly-podstawowej).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dziecko uprawiające sport w klubie sportowym np. jeździectwo 6 razy w tygodniu po 2 godziny może być zwolnione z w-f?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam kilka pytań:
1) Czy orzeczenie wydane ucznowi niedostosowanemu społecznie w związku z postanowieniem sądu o umieszczeniu w MOW zachowuje ważność, gdy uczeń opuszcza placówkę resocjalizacyjną? (ustaje przyczyna skierowania go do ośrodka) lub istnieje przyczyna uzasadniająca uchylenie orzeczenia z uwagi na zwolnienie ucznia. Czy można być niedostosowanym zwolnionym z MOW i realizować na tej podstawie kształcenie specjalne w oparciu o taką diagnozę? Czy nie jest to wewnętrznie sprzeczne?
2) Czy uczeń skierowany do placówki resocjalizacyjnej może realizować edukację w szkole masowej? Czy w przypadku takiego ucznia pkt. 3 zaleceń orzeczenia określający kształcenie również w placówkach ogólnodostępnych jest zapisem poprawnym? Czy takiemu uczniowi, któremu sąd nakazał kształcenie w ośrodku można w orzeczeniu jako jedną z form edukacji wpisać szkołę masową?
Nie spotkałam się jeszcze dotychczas z sytuacją skierowania nieletniego do MOW i jednocześnie realizowania przez niego kształcenia poza tą placówką, w szkole masowej. Jest to nawet w pewnym stopniu sprzeczne z centralnym systemem kierowania nieletnich. Każda placówka posiada bazę edukacyjną. Uczeń kierowany jest m.in. tam gdzie będzie mógł kontynuować naukę pozostając jeszcze w takim obowiązku do 18 r. życia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie według jakich zasad organ prowadzący ustala stanowiska pedagogów szkolnych czy bibliotekarzy. Nasz organ prowadzący ustalił dla bibliotekarzy : do 100 uczniów 0,33 etatu, od 101 do 150 uczniów do 0,50 etatu, od 151 do 250 uczniów - 0,67 etatu, od 251 do 500 uczniów - do 1,00 etatu, od 501 do 800 uczniów do 1,50 etatu. Dla pedagogów natomiast ustalił, że do 150 uczniów - do 0,50 etatu, od 151 do 250 uczniów do 0,75, od 251 do 500 uczniów do 1,00 etatu, powyżej 500 uczniów do 1,50 etatu. W naszym zespole szkół liczącym 566 uczniów 411 SP 156 GIM są 43 orzeczenia i 73 opinie z tendencją do wzrostu. Pedagog ma pensum 26 godzin, a bibliotekarz 30 godzin. Proszę o podanie podstawy prawnej do tak wyliczonych etatów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W grudniu otrzymałam od Państwa dokumentację na życzenie: Statut Przedszkola Niepublicznego. Przekształcamy Punkt Przedszkolny na przedszkole niepubliczne. Czy na dzień dzisiejszy Statut z grudnia będzie prawidłowy czy potrzebne są jakieś zmiany?
Dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nadal powinnam jako dyrektor szkoły przygotować na ten rok szkolny plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe