Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica jest obecnie w szpitalu i nie wróci do końca roku szkolnego. Nie ma możliwości uczestniczenia w szpitalu w lekcjach. Czy można dać jej szansę na klasyfikację (np. zaliczenie zdalne) przy zerowej obecności w semestrze?
Z treści pytania wynika, że uczennica nie uczęszcza do szkoły przyszpitalnej. Nie ma zatem możliwości klasyfikacji uczennicy przez radę pedagogiczną działająca w szkole przyszpitalnej. Stosownie do art. 44k ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1327) uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na tych zajęciach przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w okresie, za który przeprowadzana jest klasyfikacja. Na podstawie art. 44k ust. 2 ustawy uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny. Uczeń, który jest nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności, może zdawać egzamin klasyfikacyjny, o ile uzyska zgodę rady pedagogicznej.
W sytuacji, o której mowa w pytaniu, należy rozważyć zastosowanie indywidualnego programu nauczania. Stosownie do art. 115 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1082) na wniosek lub za zgodą rodziców albo pełnoletniego ucznia dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, może zezwolić uczniowi na indywidualny program lub tok nauki oraz wyznaczyć nauczyciela opiekuna. Zgodnie z § 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki (Dz. U. poz. 1569) uczeń realizujący indywidualny program nauki może uczęszczać na wybrane zajęcia edukacyjne do danej klasy lub do klasy programowo wyższej, w tej lub innej szkole, na wybrane zajęcia edukacyjne w szkole wyższego stopnia albo realizować program w całości lub w części we własnym zakresie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do poradni wpłynął wniosek rodzica o edukację domową, natomiast ze szkoły niepublicznej informacja, że dziecko realizuje nauczanie domowe w tej szkole, a jednocześnie jest uczniem szkoły w Niemczech (posiedliśmy informację, że tam przebywa). Rodzic wraz z dzieckiem podczas okresowego pobytu w Polsce odbył wizytę w poradni w celu dopełnienia formalności i badania. Czy poradnia może wydać opinię o braku przeciwwskazań do realizacji obowiązku nauki poza szkołą, czy względy formalne (art 37 Ustawy Prawo Oświatowe) uniemożliwiają wydanie takiej opinii?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy można wpisać ocenę z religii uczniowi, który chodził na zajęcia w kościele augsbursko- ewangelicznym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podpowiedź jak powinien wyglądać roczny klasowy plan pracy wychowawczej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy można przenieść słuchacza 3-ciej klasy zaocznego liceum ogólnokształcącego dla dorosłych do trzeciej klasy dziennego liceum ogólnokształcącego dla młodzieży?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy II oddziału gimnazjalnego nie otrzymuje promocji do klasy III. Do której klasy powinien być przypisany VII czy VIII?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe