Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica otrzymała orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w 7 klasie. Czy na tej podstawie może być zwolniona z drugiego języka obcego? Czy zamiast tego może mieć w tym czasie zajęcia rewalidacyjne?
Nie każda niepełnosprawność zwalnia ucznia z nauki drugiego języka obcego. Mianowicie na podstawie § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, Dz.U. z 2017 r., poz. 1534 dyrektor zwalnia z obowiązku nauki drugiego języka obcego ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na przynajmniej jedną z ww. niepełnosprawności; na zasadzie dobrowolności w to miejsce można zorganizować rewalidację. Uczennica skorzysta ze zwolnienia w razie wydania orzeczenia z powodu jednej z tych niepełnosprawności. Ponadto na drugi język obcy nie musi uczęszczać uczennica z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, a w razie takiej niepełnosprawności dyrektor ma obowiązek zorganizowania dla niej zajęć z techniki i nie może w ich miejsce zorganizować rewalidacji – załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, Dz.U. z 2017 r., poz. 703.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół(Dz. U. z 2017 r., poz. 703)
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy rada pedagogiczna musi podejmować na koniec semestru jakieś uchwały? Proszę o aktualną podstawę prawną do klasyfikacji uczniów.
- Jaki będzie od 1 września 2018 r. tygodniowy wymiar godzin pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych, doradców zawodowych zatrudnionych w szkole samorządowej? Czy w pensum pedagoga szkolnego mogą wejść godziny z doradztwa zawodowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje szczegółowe musi posiadać nauczyciel wspomagający w przedszkolu? Czy w przypadku ukończenia przez niego studiów na kierunku pedagogika specjalna wystarczy licencjat czy muszą to być studia magisterskie? Ponadto czy studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki dają pełne uprawnienia do pracy z dziećmi autystycznymi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 1.09.2017 r. przestały funkcjonować szkoły zawodowe. Pozostały jedynie klasy szkół zawodowych prowadzone przez szkoły branżowe. Jakiej pieczątki należy używać wydając zaświadczenie, duplikat legitymacji (a na zakończenie roku szkolnego również świadectwa), uczniowi klasy drugiej i trzeciej szkoły zawodowej? Czy ma to być pieczątka szkoły branżowej, czy zawodowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący musi odpowiedzieć na pismo dyrektora szkoły i wydać opinię w sprawie dotyczącej zamiaru powołania wicedyrektora szkoły? Czy opinia organu prowadzącego jest wiążąca? Co jeśli organ prowadzący nie wyda żadnej opinii i nie chce się w tym temacie wypowiadać – czy dyrektor w takim przypadku, zgodnie z prawem, może powołać wicedyrektora szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe