Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia ze względu na autyzm. Czy przy klasyfikowaniu uczennicy na koniec roku szkolnego wymagana jest 50% frekwencja na każdych obowiązkowych zajęciach lekcyjnych?
Uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego podlega klasyfikacji rocznej na zasadach określonych w rozdziale 3a ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2017r. poz.2198 z późn.zm.). Zgodnie z przepisem art. 44k ust.1 ustawy uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na tych zajęciach przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia odpowiednio w okresie, za który przeprowadzana jest klasyfikacja.
Uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny. Uczeń nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny za zgodą rady pedagogicznej.
W myśl przepisu art. 44f ust. 3 ustawy klasyfikacja roczna polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu rocznych ocen klasyfikacyjnych z tych zajęć i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, z tym że w klasach I-III szkoły podstawowej w przypadku:
1) obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustala się jedną roczną ocenę klasyfikacyjną z tych zajęć;
2) dodatkowych zajęć edukacyjnych ustala się jedną roczną ocenę klasyfikacyjną z tych zajęć.
Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych oraz roczna ocena klasyfikacyjna zachowania są ustalane według skali określonej w przepisach wydanych na podstawie art.44zb. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej roczne oceny klasyfikacyjne ze wszystkich albo wybranych obowiązkowych lub dodatkowych zajęć edukacyjnych, a także roczna ocena klasyfikacyjna zachowania mogą być ocenami opisowymi, jeżeli statut szkoły tak przewiduje. Oceny roczne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych a także roczne oceny klasyfikacyjne zachowania dla:
1) ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
2) ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawności sprzężone uczęszczającego do trzyletniej szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy
- są ocenami opisowymi.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2017r. poz.2198 z późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo dziękuję za dotychczasową pomoc i proszę o dalsze wsparcie i odpowiedź na cztery pytania: 1.Czy dziecko badane przez zespół opiniujący o wczesnym wspomaganiu rozwoju w niepublicznej poradni psychologiczno-pedaggogicznej musi posiadać orzeczenie o niepełnosprawności w sensie medycznym? W poradni miejskiej odmówiono opiniowania o WWR, gdyż dziecko nie posiadało ww. orzeczenia. Stąd dylemat w tej sprawie.; 2. Czy kwalifikacje nauczyciela wspomagającego dla dziecka z autyzmem (przedszkole niepubliczne)są wystarczające, gdy posiada wykształcenie: edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną oraz studia podyplomowe z logopedii. Dziecko 3-letnie, w zasadzie uczy się mówić (mama dziecka jest głuchoniema).; 3. Ile godzin należy przeznaczyć na zajęcia indywidualne dla dziecka, które posiada opinię o WWR oraz orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego? Zalecenia w opinii i orzeczeniu są w zasadzie takie same. Opracowano IPET oraz program indywidualny wwr. Dziecko ma obecnie przyznane 8 godzin miesięcznie zajęć indywidualnych, czy powinno mieć podwójnie?; 4. Czy w przedszkolu niepublicznym dopuszczalne jest prowadzenie zajęć z rytmiki w godzinach dopołudniowych, między godz. 8, a godz. 13, czyli w czasie realizacji podstawy programowej, jeśli to rodzice ponoszą koszt tych zajęć? Było to zgłoszone przez rodziców i przegłosowane na zebraniu z rodzicami. Płatność niewielka, 10zł/miesiąc. W przedszkolach publicznych takie zajęcia są obowiązkowe, finansuje je miasto.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia rehabilitacyjne realizowane w ramach rewalidacji muszą odbywać się pod nadzorem nauczyciela jeśli rehabilitant nie ma przygotowania pedagogicznego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym na stanowisku nauczyciela wspomagającego dla dziecka z autyzmem można zatrudnić nauczyciela, który ukończył kierunek edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w malutkim przedszkolu niepublicznym, rada pedagogiczna, konkretniej spotkanie rady pedag. przed nowym rokiem szkolnym, może liczyć 2 osoby tj. przewodniczącego-dyrektora i 1 z nauczycieli? Bowiem drugi jest na długotrwałym zwolnieniu lekar.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy należy przeprowadzać egzaminy klasyfikacyjne po I semestrze, mimo,iż ten przedmiot będzie jeszcze kontynuowany w II semestrze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe