Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam, proszę o udzielenie mi odpowiedzi na pytanie: W jaki sposób nauczyciel ma rozliczać godziny wyodrębnione w edukacji wczesnoszkolnej (w 3. letnim cyklu nauczania - edukacja muzyczna, edukacja plastyczna, zajęcia komputerowe - po 95 godz., wychowanie fizyczne - 290 godz., język obcy nowożytny - 190 godzin) w przypadku nauczania indywidualnego w wymiarze 6 godz. tygodniowo ? Uczeń w całym cyklu nauczania będzie objęty nauczaniem indywidualnym. W jaki też sposób rozliczyć godz. realizacji pp jeśli uczeń w całym cyklu nauczania ma jeden rok szkolny nauczania indywidualnego, a pozostałe 2 lata realizuje treści pp w szkole?
W przypadku nauczania indywidualnego przyznane godziny nauczyciel realizuje proporcjonalnie do ilości godzin z "ramówki" w przypadku ucznia nauczanego indywidulanie przez cały cykl kształcenia. W drugim przypadku - tylko rok indywidualnego nauczania - godziny realizuje się proporcjonalnie do liczby godzin w planie nauczania na dany rok szkolny.
Ponadto z realizacji niektórych przedmiotów dyrektor może ucznia zwolnić, na podstawie zaleceń zawartych w orzeczeniu. To samo odnosi się do indywidualnego przygotowania przedszkolnego.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 września 2008 r. w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży:
§ 4. 1. W indywidualnym przygotowaniu przedszkolnym realizuje się treści wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka.
2. Dyrektor, na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia indywidualnego przygotowania przedszkolnego, może zezwolić na odstąpienie od realizacji niektórych treści wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego, stosownie do możliwości psychofizycznych dziecka oraz warunków miejsca, o którym mowa w § 3 ust. 4 i 5, w którym organizowane są zajęcia indywidualnego przygotowania przedszkolnego.
§ 5. 1. W indywidualnym nauczaniu realizuje się treści wynikające z podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania danego typu i rodzaju szkoły, dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych ucznia.
2. Dyrektor, na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia indywidualnego nauczania, może zezwolić na odstąpienie od realizacji niektórych treści nauczania objętych obowiązkowymi zajęciami edukacyjnymi, stosownie do możliwości psychofizycznych ucznia i warunków miejsca, o którym mowa w § 3 ust. 4 i 5, w którym organizowane są zajęcia indywidualnego nauczania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1. Czy uczniowi klasy 8 w arkuszu ocen w tabeli wyniki klasyfikacji końcowej zlicza się liczbę opuszczonych godzin z klas 1-8 czy przepisuje się liczbę opuszczonych godzin tylko z klasy 8?
2. Czy w arkuszu ocen przepisuje się datę uchwały rady pedagogicznej, datę i podpis nauczyciela wypełniającego arkusz ocen?
3. Uczeń w klasie 5 i 7 uczęszczał na zajęcia "Wychowywanie do życia w rodzinie" W klasie 6 i 8 nie uczęszczał. Jak zapisać to w arkuszu ocen w tabeli - Wyniki klasyfikacji końcowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem przedszkola niepublicznego. W ofercie mamy zajęcia z języka angielskiego 5 razy w tygodniu dla wszystkich grup wiekowych. Niestety nie udało mi się zatrudnić nauczyciela tego języka. Otrzymałam ofertę od szkoły językowej. Oferuje nauczyciela z wymaganymi kwalifikacjami, jednak nie mogę go bezpośrednio zatrudnić. Czyli szkoła językowa wystawia fakturę, a ja w umowie ze szkołą mam wydelegowanego określonego z imienia i nazwiska nauczyciela z kwalifikacjami (potwierdzenie w postaci ksero). Etat miałby wynosić 4-7 godzin tygodniowo.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy podczas planowanej obserwacji lekcji informatyki dyrektor może ze sobą zabrać na tę obserwację innego nauczyciela uczącego tego samego przedmiotu, w tej szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice dziecka ur. w 2010 r. wracający z zagranicy zwrócili się z prośbą o zapisanie dziecka do szkoły podstawowej. Obecnie uczęszcza do 3 klasy szkoły angielskiej i 2 polskiej sobotniej szkoły. Do której klasy powinien być zapisany? Znam treść rozporządzenia dot. powracających z zagranicy, ale niepokoi mnie wiek ucznia.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Przepis mówi:
Na wniosek ucznia nieklasyfikowanego z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności lub na wniosek jego rodziców (prawnych opiekunów) rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny"
Prosze o interpretację nieusprawiedliwionej nieobecności
- czy uczeń musi mieć conajmniej 51% godzin nieusprawiedliwionych w stosunku do 49% usprawiedliwionych, zeby zastosować ten przepis?
Czy też może mieć przewagę godzin nieusprawiedliwionych np.36% do 14% usprawiedliwionych a 50% uczeszczał na zajęcia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe