Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczestniczyliśmy w szkoleniu dotyczącym tworzenia statutu szkoły. Statut powinien określać jak działa placówka. Co innego wprowadza poza regulacjami z Rozporządzenia i Ustawy o SO bo one są nadrzędne. Czy konieczne jest więc powielanie paragrafów z Rozporządzenia czy Ustawy skoro tam jest to określone- np. kompetencje rady rodziców, rady pedagogicznej, zadania dyrektora, wychowawców, cele oceniania, organizacja egzaminów poprawkowych, pomoc pedagogiczna, obowiązek szkolny itp. Czy można tylko zapisać to co mamy innego-swojego? W publikowanych statutach są całe strony przepisane z rozporządzenia lub ustawy. Jak zrobić to prawidłowo?
Wg mojej opinii w statucie powinny być umieszczone zapisy będące uszczegółowieniem prawa oświatowego, ale także odwołania do najważniejszych aktów prawnych. Częstą praktyką jest cytowanie w statutach treści najważniejszych ustaw, co akceptują organy nadzoru pedagogicznego. Takie rozwiązania z jednej strony ułatwiają korzystanie ze statutu z drugiej natomiast sprawiają, że staje się on dokumentem obszernym. Najważniejsze jest, by zawierał zapisy wymagane prawem, w szczególności rozporządzenia w sprawie statutów, uso. Ostatecznie dyrektor wraz z radą pedagogiczną zdecyduje, jakie zapisy będzie zawierał jeden z najważniejszych dokumentów szkolnych.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.); 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy na wniosek rodzica pięcioletnie dziecko może rozpocząć naukę w klasie pierwszej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy za brak pracy domowej nauczyciel może uczniowi postawić "1"
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda wprowadzanie zmian organizacyjnych i kadrowych po zatwierdzeniu arkusza organizacji?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Ponawiam prośbę o wzór procedury dotyczącej monitoringu wizyjnego w przedszkolu prywatnym
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel podczas głosowania nad opiniowaniem arkusza organizacyjnego szkoły wstrzymał się od głosu inny głosował przeciw. Innym razem podczas głosowania przy klasyfikowaniu uczniów nauczyciel był przeciw, gdzie nie były zgłaszane żadne uwagi co do zachowania i ocen uczniów szkoły. Czy dyrektor szkoły ma prawo po zakończeniu głosowania rady pedagogicznej poprosić nauczyciela o podanie przyczyny głosowania przeciw czy wstrzymania się od głosu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe