Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy za brak pracy domowej nauczyciel może uczniowi postawić "1"
Szczegóły oceniania powinny być regulowane zapisami w statucie.Śródroczne i roczne, a w szkole policealnej – semestralne, oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne, a śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania – wychowawca oddziału po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danego oddziału oraz ocenianego ucznia. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, jakie elementy nauczania/uczenia się podlegają ocenie.
Ocenianiu podlegają:
1) osiągnięcia edukacyjne ucznia;
2) zachowanie ucznia.
Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności.
Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych, a w szkole policealnej – semestralnych, ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych;
2) ustalanie kryteriów oceniania zachowania;
3) ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, a także śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania;
4) ustalanie rocznych, a w szkole policealnej – semestralnych, ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania;
5) ustalanie warunków i trybu otrzymania wyższych niż przewidywane rocznych, a w szkole policealnej – semestralnych, ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
Analiza powyższego pozwala na jednoznaczne wyciągnięcie wniosku: brak pracy domowej nie jest ani wiedzą ani umiejętnością.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44b, 44.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry, prosze o przykład standardów dotyczących ochrony małoletnich w Poradni psychologiczno-Pedagogicznej. Dziękuję
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W moim gimnazjum są uczniowie wyznania grekokatolickiego, którzy w międzyszkolnym punkcie katechetycznym mają religię- 2godziny i naukę języka mniejszości narodowej - j. ukraiński- 3 godziny tygodniowo na podstawie zatwierdzonego programu nauczania. Uczniowie są oceniani i klasyfikowani z tych zajęć, a oceny są zatwierdzane uchwałą rady pedagogicznej. Proszę o odpowiedź: Czy te zajęcia, chodzi głównie o j. ukraiński, należy traktować jako obowiązkowe? Czy wpisuje się je na świadectwie i czy ocena z tych zajęć jest brana do średniej ocen? Proszę również o wskazanie podstawy prawnej. Pozdrawiam
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o rozstrzygnięcie poniższych wątpliwości związanych z treścią statutu szkoły ponadpodstawowej/ponadgimnazjalnej :
1. Czy jest konieczne, aby uczeń szkoły występował z wnioskiem/podaniem o możliwość przystąpienia do egzaminu poprawkowego? Czy taki zapis powinien znaleźć się w statucie szkoły?
2. Czy prawidłowym jest zapis w statucie szkoły, mówiący, że prace pisemne uczniów są udostępnianie do wglądu uczniom i rodzicom jedynie na terenie szkoły?
3. Czy można w ramach wprowadzonego w szkole systemu bezpieczeństwa zablokować uczniom możliwość wychodzenia z budynku szkoły w czasie lekcji oraz przerw? Jeśli np. klasa ma lekcje w godzinach 8:00 - 13:30, to przykładowo uprawnienia przydzielamy w godzinach 7:00-8:15 i 13:20-16:00. Pomiędzy godzinami 8:15, a 13:20 uczeń zbliżając kartę do czytnika nie wyjdzie ze szkoły. W tych godzinach może jedynie zostać wypuszczony przez pracownika szkoły. Jeśli tak, to czy taki zapis powinien znaleźć się w statucie szkoły?
4. Czy można wprowadzić zapis do statutu, mówiący o tym, że w przypadku udowodnienia samowolnego opuszczenia zajęć lekcyjnych przez ucznia, które nie jest związane z przyczynami zdrowotnymi lub rodzinnymi (tzw. "wagarowanie") nieobecność ta nie będzie mogła zostać usprawiedliwiona?
Proszę o podanie podstaw prawnych.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinno przebiegać przekazanie placówki innemu dyrektorowi, jakie należy sporządzić protokoły i inne dokumenty?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Chciałbym wprowadzić w oddziale przedszkolnym przy szkole podstawowej dodatkowy posiłek po obiedzie tzw. "podwieczorek" - nasz system pracy nie jest 9 godzinny, ale pomiędzy obiadem, a końcem zajęć jest ok. 4 godziny i dzieci często są głodne. Jak rozwiązać ten problem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe