Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczniowie niesłyszący są zwolnieni z drugiego języka. Z planu ramowego pozostają godziny na drugi język. Jeżeli na jeden przeznaczymy 3 godziny w całym cyklu. Na jakie inne zajęcia edukacyjne można przeznaczyć te godziny. Jeżeli w nazwie jest gimnazjum specjalne to czy mogą mieć 220 godzin techniki.
1. Jeśli uczeń niesłyszący zwolniony jest decyzją dyrektora (na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego) z nauki drugiego języka nowożytnego, to tych godzin nie przeznacza się na dla niego na inne zajęcia edukacyjne. Podobnie jest z uczniem niepełnosprawnym ruchowo zwolnionym z lekcji wychowania fizycznego. Szkoła ma obowiązek zapewnienia uczniowi w tym czasie opieki. Może on być pod opieką świetlicy, mieć w tym czasie zajęcia rewalidacyjne albo zajęcia organizowane dla niego w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Jeśli lekcja z tego języka odbywa się na pierwszej lub ostatniej lekcji, to na wniosek rodziców dyrektor może wyrazić zgodę, aby uczeń przychodził do szkoły później lub wcześniej z niej wychodził do domu.
2. Zgodnie z ramowym planem nauczania dla gimnazjum specjalnego przeznaczono 220 godzin w całym trzyletnim cyklu na zajęcia techniki. (Załącznik nr 3 ramowy plan nauczania dla gimnazjum, w tym gimnazjum specjalnego, z wyjątkiem gimnazjum specjalnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym – Rozporządzenie MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z dnia 22 lutego 2012 r.) z późniejszymi zmianami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel ma prawo odmówić przydzielonego zastępstwa doraźnego i płatnego (za nieobecnego nauczyciela) w czasie, gdy ma tzw. "okienko"?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o propozycję narzędzi badawczych do ewaluacji wewnętrznej w szkole podstawowej; w szkole respektowane są normy społeczne.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń nie ukończył liceum ogólnokształcącego, ponieważ otrzymał oceny niedostateczne z języka angielskiego i matematyki, był w klasie matematyczno-geograficznej, ma możliwość zdawania egzaminów poprawkowych, ale wolałby powtarzać klasę. Niestety w naszej szkole i w innych liceach w mieście nie ma klasy z rozszerzoną geografią. Czy uczeń mógłby trafić do klasy matematyczno-fizycznej, ale nie realizować rozszerzonej fizyki, tylko mieć uznaną rozszerzoną geografię, z której otrzymał ocenę pozytywną, a z fizyki byłby zwolniony?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- WITAM,BARDZO CZĘSTO UCZNIOWIE W ORZECZENIACH Z PPP MAJĄ WPISANE ZAJĘCIA REWALIDACYJNE BEZ DOOKREŚLENIA ICH RODZAJU.PROSZĘ O PODANIE RODZAJU/ WYKAZU ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH. Z GÓRY DZIĘKUJĘ.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może zmienić zarządzenie o dodatkowych dniach wolnych od zajęć dydaktycznych i w jakim trybie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe