Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uprzejmie proszę o informację, czy w grupie przedszkolnej (15 dzieci), w której znajduje się dziecko z opinią o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (autyzm) wystarczy zatrudnić dodatkową pomoc?
Od dnia 1 stycznia 2016 r., gdy do grupy przedszkolnej ogólnodostępnej uczęszcza dziecko z autyzmem obowiązkowe jest zatrudnienie nauczyciela posiadającego kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej lub pomocy nauczyciela, w zależności od treści zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego (§ 7 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz. U. z 2015 r., poz. 1113). Natomiast zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w przedszkolu prowadzi m.in. pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka (np. oligofreno-pedagog, tyflopedagog lub surdopedagog), psycholog, logopeda lub inny specjalista - w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny (§ 3 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz. U. z 2013 r., poz. 1257).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Po feriach do szkoły przybył uczeń, który przez 1.5 roku mieszkał w Belgii i tam spełniał obowiązek szkolny.Nauczyciele zdiagnozowali ucznia i jego zasób wiadomości jest na poziomie klasy IV. Obecnie jest uczniem klasy VI. Czy uczeń powinien przystąpić do sprawdzianu zewnętrznego? Matka sugeruje powtórzenie klasy VI
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nadal istnieje obowiązek tworzenia miesięcznych planów pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego w formie papierowej? Czy można je przechowywać jedynie w formie elektronicznej lub na dowolnym nośniku?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z brzmieniem paragrafu 4 ust. 2 rozporządzenia z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania:
Do księgi ewidencji, o której mowa w ust. 1, wpisuje się:
1) według roku urodzenia: imię (imiona) i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, numer PESEL oraz adres zamieszkania
dziecka, a także imiona i nazwiska rodziców oraz adresy ich zamieszkania, jeżeli są różne od adresu zamieszkania
dziecka;
Proszę o informację, jakie dane do księgi uczniów, a w konsekwencji w arkuszu ocen należy umieścić w części dotyczącej rodziców, w przypadku gdy rodzice dziecka sądownie zostali pozbawieni praw rodzicielskich i ustalony został opiekun prawny dziecka. Czy należy do księgi ucznia wpisać: 1. tylko dane rodziców mimo pozbawienia ich praw rodzicielskich; 2. dane rodziców plus dane opiekuna prawnego; 3. tylko dane opiekuna prawnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wyjaśnienie w jaki sposób dokonać klasyfikacji ucznia klasy IV z orzeczeniem potrzeby kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm dziecięcy. Uczeń uczęszcza do szkoły ogólnodostępnej. Ma przyznane 14 godz. zajęć rewalidacyjnych. Nie mówi, ale reaguje na polecenia. Czy w tym przypadku możliwa jest ocena opisowa pedagoga specjalnego, czy powinien być klasyfikowany według obowiązującej skali ocen od 1 do 6.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego zasięga się opinii rady pedagogicznej? Jeśli tak, to proszę o wzór uchwały.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe