Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W bieżącym roku szkolnym dla ucznia ze spektrum autyzmu zatrudniony został nauczyciel wspomagający. Uczeń jest w klasie trzeciej szkoły podstawowej i ma orzeczenie ważne do ukończenia pierwszego etapu edukacyjnego. Rodzice dziecka już kontaktują się z PPP w celu uzyskania dalszego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy w klasie czwartej dyrektor może zatrudnić nauczyciela wspomagającego dla ucznia tylko na określoną liczbę godzin, np. 15 godzin tygodniowo? Czy dyrektor decyduje o liczbie tych godzin czy konkretnie określają tę kwestię przepisy prawa?
Przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 ze zm.) nie określają wymiaru godzin, na jaki należy uczniowi z autyzmem przydzielić nauczyciela wspomagającego (a więc na wszystkie, czy tylko niektóre wybrane zajęcia). Jest to uzależnione od potrzeb konkretnego ucznia, które należy zidentyfikować na podstawie treści zaleceń orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, które szkoła ma obowiązek realizować i wyników wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia - § 5 pkt 1, § 6 ust. 10 pkt 2 i § 7 ust. 2 pkt 1 ww. rozporządzenia. Decyzja dyrektora w tym zakresie nie może być więc dowolna.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jak szkoła zgłosiła do sio ucznia, za którego otrzymała mniej pieniędzy to czy podczas kontroli starostwo otrzymuje zwrot od ministerstwa za danego ucznia?
Podam przykład
Uczeń ma upośledzenie umiarkowane natomiast do sio został podany jako uczeń z upośledzeniem lekkim. Wynika z tego że Starostwo nie otrzymało takiej subwencji oświatowej jaką powinno. Czy starostwo może się starać o zwrot części subwencji od MEN których nie dostało z powodu błędu szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie przepisów obowiązujących niepubliczne szkoły przysposabiające do zawodu dla niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń włamał się na konto w Librusie, zmienił oceny, nie było podstaw do wystawienia zagrożeniu, po przywróceniu ocen, jest to ocena niedostateczna. Jak rozwiązać sprawę z oceną na semestr (będzie to ocena niedostateczna, a nie było powiadomienia, ponieważ brak było przesłanek)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin z religii przysługuje uczniom w szkole podstawowej, a ile w gimnazjum? Mowa o uczniach niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co powinno zawierać pismo do rodziców o braku realizacji obowiązku nauki przez ponad miesiąc przez ucznia liceum? Czy oprócz rodziców należy powiadomić jeszcze kogoś?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe