Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W bieżącym roku szkolnym rozpoczęli naukę w naszej szkole uczniowie na podbudowie szkoły podstawowej oraz uczniowie na podbudowie gimnazjum. Czy jednej i drugiej grupie uczniów wpisuje się na świadectwie, że uczestniczyli w zajęciach do życia w rodzinie czy tylko uczniom, którzy są absolwentami szkoły podstawowej?
Udział uczniów w zajęciach wychowania do życia w rodzinie na świadectwach szkolnych i w arkuszach ocen odnotowuje się w części „inne zajęcia”. W miejscu przeznaczonym na wpisanie oceny z tych zajęć wpisuje się odpowiednio „uczestniczył” lub „uczestniczyła” (Ustęp 1 pkt 12 załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków, Dz.U. z 2019 r., poz. 1700). W pytaniu nie podano do jakiego typu szkoły uczęszczają uczniowie. Na przykładzie liceum ogólnokształcącego można więc wskazać, że miejsce na wpisanie „innych zajęć” (a więc np. z wychowania do życia w rodzinie) jest przewidziane we wzorach nr 13 i 14 z załącznika nr 3 do ww. rozporządzenia (druki MEN-I/13/2 i MEN-I/14-w/2), czyli w świadectwach wydawanych uczniom będącym absolwentami szkoły podstawowej. Natomiast we wzorach nr 27a i 28a z załącznika nr 7 do ww. rozporządzenia (druki MEN-I/21a/2 i MEN-I/21a-w/2 ), wydawanych uczniom będącym absolwentami gimnazjum, nie jest przewidziane miejsce na wpisanie „innych zajęć”, a więc w ich przypadku nie wpisuje się na świadectwie informacji o zajęciach z wychowania do życia w rodzinie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka jest procedura otworzenia filii placówki oświatowej (niepublicznej) w innej miejscowości?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor przedszkola w czasie strajku pracował z dziećmi od godziny 6:30 do 16:30 czy należą mu się nadgodziny za ten czas pracy? Tygodniowy wymiar godzin pracy wg arkusza wynosi 8 godzin dydaktycznych, pensum 23 godziny tygodniowo.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są prawne możliwości poszerzenia oferty szkoły specjalnej, która zajmuje się uczniami upośledzonymi w stopniu lekkim i umiarkowanym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel wspomagający powinien prowadzić odrębny e-dziennik nauczyciela wspomagającego, czy wystarczy, że jest przypisany do nauczyciela prowadzącego lekcje i to on dodaje go do realizowanej lekcji? Szkoła ma e-dzienniki w Librusie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła bierze udział w projekcie edukacyjnym finansowanym z funduszy marszałkowskich- dodatkowe, indywidualne zajęcia w ramach pomocy pedagogiczno-psychologicznej. Czy w związku z rozporządzeniem MEN o zawieszeniu zajęć edukacyjnych w formie stacjonarnej w szkole mogą odbywać się zajęcia w ramach projektu (indywidualnie)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe