Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jakim zakresie i kiedy dyrektor może powierzyć obowiązki wicedyrektorowi? Za pomocą zarządzenia, pisma o powierzeniu? Czy wystarczy zapis w statucie szkoły. A czy musi być zapis w statucie o możliwości powierzenia? Czy też w przydziale czynności dla wicedyrektora?
Zakres czynności i obowiązków powinien być wręczony wicedyrektorowi przed objęciem stanowiska Dokument powinien być podpisany przez obie strony i załączony do teczki akt osobowych. Niezależnie od tego, obowiązuje zapis w statucie dotyczący zakresu obowiązków nauczycieli i pracowników szkoły. Bowiem statut szkoły określa zakres zadań nauczycieli oraz innych pracowników.W szkole, która liczy co najmniej 12 oddziałów – wg zapisów rozporządzenia - tworzy się stanowisko wicedyrektora. Dyrektor szkoły za zgodą organu prowadzącego szkołę, może tworzyć dodatkowe stanowiska wicedyrektorów lub inne stanowiska kierownicze.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.), w szczególności, np. Załącznik nr 2 § 11, 12.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Oddział przedszkolny w naszej szkole pracuje w godz. 7.30–15.30. Podstawa programowa w przedszkolu realizowana jest w godz. 8.00–14.00 (6 bezpłatnych godzin). Czy rodzic dziecka może sam wybierać godziny przyprowadzania i odbierania dziecka, nie przestrzegając godzin, w których realizowana jest podstawa programowa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świadectwie szkolnym w miejscu zajęcia dodatkowe odnotowujemy udział ucznia w zajęciach wychowania do życia w rodzinie stwierdzeniem ,,uczestniczył, uczestniczyła"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący szkoły ponadgimnazjalne z uwagi na niż demograficzny na mocy uchwały zarządu powiatu może zmniejszać liczbę oddziałów w poszczególnych szkołach? Jeśli tak to na jakiej podstawie prawnej? Czy zabierając w nierównej liczbie i zostawiając jednej na obecnej liczbie jest zgodne z prawem. Dziękuje za informacje.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z Rozporządzeniem Men z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci opinię o wczesnym wspomaganiu wydajemy po złożeniu wniosku przez rodzica "od chwili wykrycia niepełnosprawności". Czy owe "niepełnosprawności" należy rozumieć jak w przypadku niepełnosprawności uprawniających Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne do wydania orzeczenia do kształcenia specjalnego, czyli: 1) niesłyszących, 2) słabosłyszących, 3) niewidomych, 4) słabowidzących, 5) z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, 6) z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 7) z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, 8) z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, 9) z niepełnosprawnościami sprzężonymi), czy też bardziej liberalnie, np. w przypadku dziecka z podejrzeniem Fas, zaburzeń integracji sensorycznej, czy nadpobudliwości psychoruchowej? Kiedyś na szkoleniu w odpowiedzi na moje pytanie uzyskałam odpowiedź: "to zespół orzekający podejmuje decyzje". Oczywiście, że tak, ale na podstawie czego, jakiego przepisu? Czasami rodzice posiadający orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez zespół ds. orzekania o niepełnosprawności oczekują od Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej wydania opinii o wczesnym wspomaganiu, zwłaszcza, gdy orzeczenie ma symbol 12-C czyli całościowe zaburzenia rozwojowe. Niedawno podczas szkolenia dla Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej, wśród członków zespołów orzekających toczyła się ostra dyskusja sprzecznych interpretacji "niepełnosprawności", proszę o pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest przepis który reguluje lekcje wychowania fizycznego na basenie w szkole specjalnej z dziećmi ze specjalnymi potrzebami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe