Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jednej klasie jest uczeń z orzeczeniem, który wybrane przedmioty realizuje w grupie do 5 osób. Kilka dni temu rodzic innego ucznia z tej samej klasy dostarczył opinię w sprawie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia. Czy mogę połączyć zajęcia tych dwóch uczniów (z j. polskiego, matematyki, j angielskiego)?
Zgodnie z § 6 ust. 2 pkt 7 i § 12 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1280 z późn. zm.) w szkole, z wyjątkiem szkoły dla dorosłych, branżowej szkoły II stopnia prowadzącej kształcenie w formie stacjonarnej lub zaocznej i szkoły policealnej prowadzącej kształcenie w formie stacjonarnej lub zaocznej, pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia.
Zindywidualizowana ścieżka kształcenia jest organizowana dla uczniów, którzy mogą uczęszczać do szkoły, ale ze względu na trudności w funkcjonowaniu wynikające w szczególności ze stanu zdrowia nie mogą realizować wszystkich zajęć edukacyjnych wspólnie z oddziałem szkolnym i wymagają dostosowania organizacji i procesu nauczania do ich specjalnych potrzeb edukacyjnych.
Zindywidualizowana ścieżka obejmuje wszystkie zajęcia edukacyjne, które są realizowane:
1) wspólnie z oddziałem szkolnym oraz
2) indywidualnie z uczniem.
Uczeń objęty zindywidualizowaną ścieżką realizuje w danej szkole program nauczania, z dostosowaniem metod i form ich realizacji do jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, w szczególności potrzeb wynikających ze stanu zdrowia.
Dyrektor szkoły na wniosek rodziców ucznia ustala tygodniowy wymiar godzin zajęć edukacyjnych realizowanych indywidualnie z uczniem.
Z uwagi na powyższe nie można połączyć zajęć dwóch uczniów wymienionych w pytaniu (z j. polskiego, matematyki, j angielskiego).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy stowarzyszenie prowadzące szkołę publiczną może powołać dyrektora szkoły na czas nieokreślony i czy musi organizować konkurs na dyrektora szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W czerwcu 2018r organizujemy zawody sportowe, w których udział wezmą uczniowie niepełnoletni oraz osoby dorosłe w związu z czym zwracamy się z pytaniem jak prawidłowo skonstruować oświadczenie dla każdego uczestnika zgodne z RODO. Informacje (imię i nazwisko zwycięzców oraz zdjęcia będą umieszczone na stronie internetowej szkoły oraz Urzędu Gminy.
Bardzo prosimy o gotowy wzór takiego oświadczenia.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Wśród dzieci z obwodu jest dwoje dzieci sześcioletnich urodzonych w drugim półroczu 2008 r. Czy organ prowadzący może zakwestionować przyjęcie tej dwójki sześciolatków i stwierdzić, że nie mogą oni tworzyć czwartej klasy pierwszej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymałam od rodzica informację o tym, że rozmawiał z wychowawczynią jego dziecka, które cierpi na padaczkę i w przypadku wystąpienia ataku wymaga interwencji w postaci podania leku. W informacji o rozmowie rodzic opisał sposób podana leku oraz upoważnił szkołę do podania go dziecku w sytuacji, gdyby u ucznia nastąpił atak padaczki („Upoważniam szkołę w razie zaistnienia ataku padaczki do podania leku dla mojego syna”). Rozumiem, że podanie tego leku jest niezbędne, ale czy wystarczy zgoda rodzica, aby nauczyciel mógł podać ten lek dziecku? Wiadomo, że im szybciej lek zostanie podany, tym mniejsze będą skutki uboczne. Dodatkowo zaznaczę, że w naszej szkole pielęgniarka szkolna jest dwa razy w tygodniu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy należy dołączyć do księgi arkuszy ocen protokoły z egzaminów poprawkowych uczniów i oprawić je razem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe