Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W klasie 6 język niemiecki (drugi język) jest w ramach godzin organu prowadzącego. Czy w takim wypadku dyrektor wydaje decyzję administracyjną o zwolnieniu ucznia z głęboką dysleksją z takich zajęć?
Na podstawie § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach (Dz.U. z 2019 r., poz. 373) dyrektor szkoły zwalnia ucznia z głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego nowożytnego do końca danego etapu edukacyjnego na wniosek rodziców oraz na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, z której wynika potrzeba zwolnienia z nauki tego języka obcego nowożytnego. Zwolnienie to następuje w drodze decyzji administracyjnej. Jeżeli w VI klasie drugi język został wprowadzony do rozkładu zajęć, czyli jest obowiązkowy w tej klasie zgodnie z § 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639), zwolnienie ucznia powinno nastąpić na ww. podstawie na wniosek rodziców. Jeśli zajęcia nie zostały objęte rozkładem zajęć, uczeń nie musi brać w nich udziału, a dyrektor nie wydaje decyzji w sprawie zwolnienia z nich.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy od 01 stycznia 2017 r. uległ zmianie zakres działalności niepublicznych poradni psychologiczno - pedagogicznych? Czy niepubliczne poradnie mogą nadal wydawać i realizować opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka podstawa prawna reguluje długość semestru w szkole? Czy jest jakieś ograniczenie w tej kwestii? Kiedyś w mojej placówce semestr I kończył się w grudniu,potem zmieniono zapis w statucie na ostatni tydzień przed rozpoczęciem ferii zimowych.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zgodnie z obowiązującym prawem w dni, w których przeprowadzane są rekolekcje można również prowadzić normalne zajęcia szkolne. Dodaję, że za zgodą ks. proboszcza rekolekcje prowadzone są na terenie szkoły ( mówimy o młodzieży niepełnosprawnej umysłowo) i trwają ok 1,5 godziny. Planuję po tych rekolekcjach realizować normalne planowe zajęcia - czy jest to zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy od roku szkolnego 2024/2025 będą musiały być obowiązkowo wprowadzone elegitymacje, mlegitymacje dla uczniów szkoły branżowej I stopnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie przedmioty nauczania będą obowiązywały od września 2017r. dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznymi sprzężeniami? Chodzi o klasy: 1,2,3,5,6,szkoły podstawowej specjalnej i 3 klasy gimnazjum specjalnego ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe