Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Rozporządzenie z dnia 28 sierpnia 2017 zmienia rozporządzenie z dnia 30 kwietnia 2013. Zmiany dotyczą m. in. tytułu, mianowicie znika z tytułu publiczne przedszkole. Z treści rozporządzenia też usunięte są informacje dotyczące przedszkoli. Czy to oznacza, iż nie dotyczy ono już całkowicie przedszkola. Jeśli tak, to na jakiej podstawie organizować pomoc w przedszkolu?
Po pierwsze: Od 1 września 2017r. – po wprowadzeniu nowego systemu oświaty - wszystkie przedszkola, szkóły podstawowe i placówki obowiązuje rozporządzenie MEN z 9 sierpnia 2017 w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591)
Po drugie: Wspomniane rozporządzenie MEN z dnia 28 sierpnia 2017 r. dotyczy tylko obowiązującego nadal w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. (Dz. U. poz. 532) – po prostu dostosowuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną w tych szkołach do obecnie obowiązujących wymagań.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych z Oddziałami Integracyjnymi. W szkole branżowej i w technikum kształcimy w klasach integracyjnych.W skład zespołu wchodzi również szkoła policealna dla młodzieży. W związku z tym mam pytanie. Czy w szkole policealnej możemy otworzyć klasę integracyjną, zgodnie oczywiście z obowiązującymi przepisami odnoszącymi się do takiej klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka 5 lutego 2018 r. kończy 55 lat, posiada ponad trzydziestoletni okres zatrudnienia w szkole. Czy z chwilą ukończenia 55 lat automatycznie uzyska prawo do nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego i będzie mogła na nie odejść, czy będzie musiała jak mówią niektórzy przepracować jeszcze miesiąc od uzyskania uprawnień do świadczenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wzory arkuszy i świadectw w roku szkolnym 2021/2022 są takie same jak w roku poprzednim, czy była w międzyczasie aktualizacja przepisów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wizytator polecił podzielić dzieci w świetlicy (50 uczniów) na dwie grupy po 25 uczniów oraz założyć oddzielnie dzienniki dla tych grup. Próbowałam wytłumaczyć, że na zajęcia chodzą różne grupy uczniów, największa liczy 12 dzieci.Świetlica jest dostosowana do potrzeb uczniów i rodziców. Uczniowie uczęszczają np. na specjalistyczne zajęcia i oczekują na zajęcia. Otrzymałam zalecenie aby dostosować dokumentację do przepisów prawa. Jak się mam zachować w danej sytuacji. Mam dziennik w którym zapisanych jest 40dz. bo tyle jest miejsca a w drugim wpisane pozostałe dzieci. Mam plan pracy z podziałem na klasy O-III i IV-VII.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przy szkole podstawowej funkcjonuje przedszkole (dawna "0"). Zajęcia odbywają się w dwóch grupach: 2,5-4-latki i 5-6- latki. Jakie dokumenty powinien mieć dyrektor szkoły dotyczące funkcjonowania przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe