Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W którym miejscu dokładnie w arkuszu ocen mam wpisać, że uczeń kontynuuje naukę w klasie pierwszej?
Przepisy prawa oświatowego nie regulują szczegółów, o których mowa w pytaniu. Oznacza to, że w sprawach tych decyzję podejmuje dyrektor. Dobrą praktyką jest wypracowanie wzoru (procedur), wg którego wypełnia się arkusze ocen.Wg mojej opinii można umieścić odpowiednią adnotację na stronie arkusza przeznaczonej na wpis klasyfikacji rocznej. Bowiem dziecko, którego rodzice złożyli wniosek, w roku szkolnym 2015/2016 kontynuuje naukę w klasie (I) II szkoły podstawowej, z tym że w tym roku szkolnym nie podlega klasyfikacji rocznej i promowaniu do klasy (II) III szkoły podstawowej oraz nie otrzymuje świadectwa szkolnego promocyjnego.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 29 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji ze zm.:Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i rozwijające dla uczniów współfinansowane ze środków Unii Europejskiej można traktować jako formę udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zatrudnić w szkole podstawowej nauczyciela: mgr biologii z przyg. ped., który ma uznanie kwalifikacji do nauczania chemii (przez Kuratora Oświaty -1998r.) i dotychczas pracował w sąsiedniej szkole (w trakcie pracy tam uzyskał uznanie kwalifikacji)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Kompletny arkusz ocen dla LO ma 4 strony. Uczeń przychodząc z innej szkoły np. z klasy I ma wypełniony arkusz str 1, 2.
Nowa szkoła zakłada nowy arkusz str 1 i wypisuje oceny dla klasy 2 na str 2. Kończąc naukę uczeń w nowej szkole uczeń będzie miał arkusze str 1, 2, 3 czyli nie będzie 4 stron. Czy tak jest prawidłowo?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie w dokumentach powinny być zapisy świadczące o wspólnym planowaniu przez nauczycieli procesów edukacyjnych?
- Jakie kwalifikacje powinien posiadać nauczyciel w szkole ogólnodostępnej, aby mógł realizować zajęcia rozwijające z dyspozycji dyrektora z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe