Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W okresie 12-25 marca 2020 r. zajęcia w przedszkolu zostały zawieszone zgodnie z rozporządzeniem. Jaki wpis w dziennikach zajęć należy umieścić? Od dnia 26 marca do 26 kwietnia w przedszkolu niepublicznym prowadzone są zajęcia zdalne. Jak należy dokumentować takie zajęcia?
Na podstawie § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017 r., poz. 1646 ze zm.) w dzienniku zajęć przedszkola odnotowuje się tematy przeprowadzonych zajęć i obecność dzieci na zajęciach w danym dniu. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem. W związku z tym w czasie, gdy nie były prowadzone zajęcia z powodu ich zawieszenia, nie ma podstaw do dokonywania wpisów w dzienniku zajęć przedszkola. Jeżeli były prowadzone zajęcia opiekuńcze w dniach 12 i 13 marca 2020 r., należy je odnotować w dzienniku innych zajęć - § 11 ust. 1 i 2 ww. rozporządzenia. Z kolei od 25 marca 2020 r. obowiązkowe jest prowadzenie przez przedszkole zajęć zdalnie lub w inny przyjęty sposób, a dyrektor powinien określić obowiązujące w tym czasie sposoby dokumentowania realizacji zadań przedszkola, na podstawie § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 493 ze zm.). Należałoby przyjąć, że nadal nauczyciele powinni wpisywać w dziennikach tematy faktycznie zrealizowanych zajęć, natomiast dyrektor powinien określić zasady odnotowywania obecności dzieci na zajęciach (np. na podstawie realizacji zadań poleconych rodzicowi przez nauczyciela); ponadto jeśli dyrektor uważa za potrzebne dokumentowanie także innych czynności, powinien to samodzielnie uregulować (np. sposób odnotowywania kontaktów z rodzicami, sposób weryfikowania postępów dzieci, itp.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zajęcia z podstawy programowej w przedszkolu niepublicznym powinny odbywać się w każdym dniu w tygodniu? Czy istnieje możliwość realizowania zaległych zajęć z podstawy z innymi przewidzianymi w danym dniu? Jak wygląda rozkład czasowy planu dnia z którego powinien wywiązywać się nauczyciel w przedszkolu niepublicznym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Matka ucznia z głębokim niedosłuchem (klasa siódma SP) złożyła podanie o zwolnienie z nauki drugiego języka obcego - na podstawie zapisów w orzeczeniu z PPP. W nowym Ramowym Planie Nauczania dla SP jest informacja o tym, że uczeń zwolniony z nauki drugiego języka powinien uczęszczać na technikę. Jak to zrealizować skoro: 1) w klasach siódmych nie ma techniki, 2) wysłać ucznia do kasy szóstej? 3) czy ma być oceniany na tej technice? (ale przecież już ma ocenę na zakończenie klasy szóstej..) 3)drugi język obcy jest w wymiarze dwóch godzin tygodniowo, a technika w kasach młodszych ma 1 godzinę, czyli uczeń ma być zapiany na technikę do dwóch klas? Matka ucznia chętnie przeznaczyłaby te dwie godziny na zajęcia rewalidacyjne, które uczeń ma również zalecone w orzeczeniu z PPP.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektorem szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej (LO)może być nauczyciel bez stopnia awansu zawodowego?
Nauczycielka, od lat pracująca w szkole ucząca języka polskiego ( ukończone odpowiednie studia plus uprawnienia pedagogiczne)ma zostać od września dyrektorem szkoły. Nauczycielka nie posiada stopnia awansu zawodowego gdyż nigdy o niego nie zabiegała.Czy prawo oświatowe dopuszcza taką sytuacje. Staż pracy to 25 lat
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym integracyjnym w przypadku uczęszczania do grupy integracyjnej dziecka z niepełnosprawnością ruchową konieczne jest zatrudnienie nauczyyciela wspomagającego czy wystarczy pomoc nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób( i czy w ogóle) uczeń ma poprawić ocenę niedostateczna na semestr z wf?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe