Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W placówce jest dyrektor menadżer (startował w konkursie bez kwalifikacji pedagogicznych). Osoba ta ma przygotowanie pedagogiczne, kończy staż na mianowanego. W dniu konkursu była w trakcie stażu. W placówce jest dyrektor pedagogiczny od nadzoru. Czy można zatrudnić tego dyrektora menadżera na pół etatu jako nauczyciela (ma kwalifikacje) w tej placówce gdzie jest on menadżerem, tak by mógł kontynuować staż?
Ze względu na różne rodzajowo prace, formalnie można zatrudnić daną osobę na dodatkową umowę o pracę na stanowisku nauczyciela. Natomiast jest to możliwe tylko, jeśli praca na stanowisku pedagogicznym nie będzie kolidowała z wykonywaniem obowiązków dyrektora, a więc może być wykonywana tylko poza godzinami pracy na stanowisku niepedagogicznym (art. 100 § 1 i § 2 pkt 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Z dniem 1.09.2017 r. publiczne gimnazjum zostaje włączone do publicznej szkoły podstawowej, która zostaje przekształcona w ośmioletnią szkołę podstawową, w której nie działa rada szkoły. Czy statut nowo powstałej szkoły podstawowej nadaje organ prowadzący, czyli jst, czy też projekt nowego statutu przygotowuje, i w tym wypadku uchwala, do 30.11.2017. rada pedagogiczna? Czy nowy statut będzie dotyczył klas I-VIII szkoły podstawowej, zaś do oddziałów dotychczasowego gimnazjum, aż do czasu ich likwidacji, będzie można stosować dotychczasowy statut gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty szkoła musi udostępnić rodzicom? Domagają się oni kserokopii wszelkich notatek, zapisków, protokołów oraz informacji o dziecku, które sporządzali nauczyciele i specjaliści na przestrzeni dwóch lat. Wszelkie te notatki (oprócz notatek służbowych np po spotkaniu z rodzicami) służyć mają stworzeniu oficjalnej informacji bądź opinii dotyczącej funkcjonowania ucznia w szkole. Nadmieniam, że na prośbę rodziców została sporządzona przez wychowawcę klasy informacja o postępach w nauce i zachowaniu ucznia oraz informacja na temat zachowania dziecka w świetlicy. Obydwie te informacje otrzymali rodzice w formie pisemnej. Odczytano im także informacje dotyczące zachowania dziecka w świetlicy szkolnej. Domagają się, kolejny raz, kopii tych nieoficjalnych notatek. W praktyce szkolnej często stosuje się "luźne", nieoficjalne zapiski nauczycieli o poszczególnych incydentach oraz zachowaniach uczniów, które później służyć mają opracowaniu oficjalnej opinii, bądź informacji na temat postępów ucznia w nauce i zachowaniu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może mieć godziny doraźnych zastępstw?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W swojej szkole dla dorosłych (Centrum Kształcenia Ustawicznego) prowadzę zajęcia na Kwalifikacyjnych Kursach Zawodowych. Zauważyłem, że bardzo wielu uczniów ma braki w sferze wykształcenia ogólnego. Czy w związku z tym istnieje możliwość wprowadzenia w mojej szkole kursów kompetencji ogólnych na poziomie zasadniczej szkoły zawodowej dla słuchaczy KKZ? Proszę o informacje do kogo należy decyzja o uruchomieniu tego typu działań oraz jaka jest podstawa prawna regulująca prowadzenie tego typu zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła ma obowiązek zawierać umowę ubezpieczeniową od następstw nieszczęśliwych wypadków dla uczniów, czy też może z tego zrezygnować i polecić rodzicom ubezpieczanie dzieci we własnym zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe