Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W przedszkolu realizowane są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy jest określona tygodniowa liczba godzin zajęć, które należy realizować? Czy liczba godzin zajęć może być modyfikowana ze względu na wiek dziecka (dziecko 3-letnie)?
Na podstawie § 6 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1280) w przedszkolu pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana m.in. w formie zajęć specjalistycznych, w tym korekcyjno-kompensacyjnych. Przepisy nie określają wymiaru godzin tych zajęć, w tym w szczególności nie uzależniają go od wieku uczniów; liczba godzin powinna więc wynikać z potrzeb poszczególnych dzieci. Dodatkowo zgodnie z § 20 ust. 6 ww. rozporządzenia wymiar godzin poszczególnych form udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej dyrektor ustala, biorąc pod uwagę określoną w arkuszu organizacji przedszkola liczbę godzin zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia lub liczbę godzin zajęć prowadzonych przez nauczycieli; jest więc ona uzależniona od tego, ile godzin zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej finansuje organ prowadzący.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka jest zatrudniona w szkole na czas nieokreślony w wymiarze 14/18. W tym roku szk. pracuje zgodnie z aneksem zawartym na rok szkolny 2015/16 w wymiarze 18/18. Czy przysługuje jej roczny urlop zdrowotny? W przyszłym roku będzie pracowała również w niepełnym wymiarze godzin.
- Jaka jest procedura przeniesienia ucznia do innej szkoły lub ośrodka szkolno-wychowawczego?
Jaką dokumentację należy przygotować? W jaki sposób należy przekazać dokumenty ucznia do innej szkoły lub ośrodka szkolno-wychowawczego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki wzór zaświadczenia powinien być użyty do wystawienia zaświadczenia o ukończeniu kwalifikacyjnego kursu zawodowego? Na jakim giloszu powinien być wykonany wydruk zaświadczenia? Czy to powinien być gilosz do zaświadczeń A4 zielony, czy też gilosz do zaświadczeń A4 zielony ze znakiem RP?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko w naszej szkole zameldowane jest na stałe, a uczy się w innej szkole gdzie zameldowane jest tymczasowo. Kto powinien sprawdzać realizację obowiązku? Która szkoła powinna informować o realizacji obowiązku przez to dziecko?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile powinny trwać zajęcia rewalidacyjne w szkole podstawowej ogólnodostępnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe