Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W statucie szkoły zawarte są zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej i wymienione zajęcia w ramach tej pomocy. Nie ma jednak nic o zajęciach rozwijających umiejętność uczenia się. Czy w związku z tym można ucznia objąć taką formą pomocy?
Zasady organizacji w szkole pomocy psychologiczno-pedagogicznej określone są w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1280). Paragraf 6 ust. 2 ww. rozporządzenia stanowi, że w szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie: klas terapeutycznych, zajęć rozwijających uzdolnienia, zajęć rozwijających umiejętności uczenia się, zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym, zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu - w przypadku uczniów szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych, zindywidualizowanej ścieżki kształcenia, porad i konsultacji oraz warsztatów.
Elementy niezbędne, jakie musi zawierać statut szkoły, są wskazane w art. 98 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 910). Artykuł 98 ust. 1 pkt 4 ustawy stanowi, że statut powinien zawierać cele i zadania szkoły wynikające z przepisów prawa oraz sposób ich wykonywania, w tym w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, organizowania opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi, umożliwiania uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej, z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz zasad promocji i ochrony zdrowia.
Na mocy obowiązujących przepisów szkoła ma obowiązek prowadzenia zajęć we wszystkich formach wskazanych w rozporządzeniu, jeżeli zachodzi taka potrzeba.
Z uwagi na powyższe zasadne będzie dokonanie zmian w statucie i wprowadzenie w jego treść wszystkich form zajęć wskazanych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam,
każda szkoła 6 letnia z mocy prawa staje się szkołą 8 klasową, to jaka tu mowa o akcie założycielskim- szkoła już funkcjonuje ,a prawo ma jej zapewnić przekształcenie.
Pytanie drugie:
Czy gmina może odmówić przekształcenia szkoły z sześcioletniej w ośmioletnią mowa o szkole stowarzyszeniowej?
pozdrawiam i proszę o dokładną odpowiedź
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w trakcie cyklu kształcenia w Szkole Branżowej I Stopnia można zmienić ramowy plan nauczania przenosząc przedmiot zawodowy z klasy III do klasy II?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel który jest zatrudniony w przedszkolu do nauczania j. angielskiego na 3 godz. tyg., a nie pracuje u nas jako nauczyciel wych. przedszkolnego, to jego pensum wynosi 3/25, czy 3/18?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel języka obcego zawodowego (np. anglista lub germanista) jest nauczycielem teoretycznych przedmiotów zawodowych oraz w myśl nowych przepisów obowiązuje go szkolenie branżowe o którym mówi art. 70 ustawy Karta Nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor poradni może polecić nauczycielowi świadczenie pracy w formie gotowości ze względu na brak możliwości pracy zdalnej - nauczyciel nie ma dostępu do internetu. Czy jest to wystarczający powód leżący po stronie pracodawcy? Czy w obecnej sytuacji pandemii należy nauczycielowi wskazać świadczenie pracy zdalnej w miejscu pracy, w którym są warunki do pracy zdalnej czy jednak w formie gotowości do pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe