Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor poradni może polecić nauczycielowi świadczenie pracy w formie gotowości ze względu na brak możliwości pracy zdalnej - nauczyciel nie ma dostępu do internetu. Czy jest to wystarczający powód leżący po stronie pracodawcy? Czy w obecnej sytuacji pandemii należy nauczycielowi wskazać świadczenie pracy zdalnej w miejscu pracy, w którym są warunki do pracy zdalnej czy jednak w formie gotowości do pracy?
Pozostawanie w gotowości do pracy jest czasem niewykonywania pracy, co wynika z treści art. 81 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm., nie jest to więc forma świadczenia pracy. W sytuacji, gdy pracodawca nie może zapewnić pracy zgodnej z wymiarem zatrudnienia, pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia z art. 81 § 1 KP za czas pozostawania w gotowości do pracy. Z kolei wykonywanie pracy zdalnie jest świadczeniem pracy. W sytuacji, gdy nauczyciel zgłasza brak dostępu do internetu, a poradnia nie ma możliwości użyczenia nauczycielowi do domu sprzętu z dostępem do internetu, dyrektor powinien zorganizować dla nauczyciela miejsce pracy w siedzibie poradni, ponieważ placówka nie jest zwolniona z realizacji jej zadań. Zgodnie z § 4a ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 410 ze zm.) w okresie od dnia 6 kwietnia 2020 r. do dnia 26 kwietnia 2020 r. na obszarze kraju ogranicza się funkcjonowanie jednostek systemu oświaty przez ograniczenie obowiązku świadczenia pracy przez pracowników tych jednostek na ich terenie, z wyłączeniem przypadków, gdy jest to niezbędne do realizowania zadań jednostek z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub w inny sposób przyjęty w danej poradni.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy szkołą przysposabiającą do pracy. Mamy w klasach po 2–3 uczniów. Czy zatem wg ramowego planu nauczania zajęć rewalidacyjnych musi być po 10 godzin w tygodniu na klasę? Czy każdy uczeń w klasie 2-osobowej ma mieć po 5 godz. zajęć rewalidacyjnych w tygodniu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem i właścicielem Niepublicznego Przedszkola Terapeutycznego. Placówka została zarejestrowana 4.10. 2017r. Przedszkole jest przeznaczone dla dzieci niepełnosprawnych. Obecnie do przedszkola uczęszcza 6 dzieci. Proszę o informację czy mimo iż nie był złożony wniosek o dofinansowanie we wrześniu 2016 roku na rok 2017, Gmina powinna mi wypłacić pieniądze dla dzieci niepełnosprawnych z subwencji oświatowej ogólnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczestnik Kwalifikacyjnego Kursu Zawodowego prowadzonego przez szkołę publiczną ma statut ucznia, a tym samym prawo do świadczenia „dobry start”?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia rewalidacyjne zawsze muszą być prowadzone poza zajęciami obowiązkowymi? Czy może specjalista pracować z uczniem w czasie zajęć obowiązkowych? Czy zajęcia z logopedą mogą odbywać się w trakcie zajęć obowiązkowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przepisach prawa oświatowego istnieje podstawa prawna do oceniania uczniów na podstawie średniej ważonej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe