Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W świetlicy szkolnej mamy łącznie 52 uczniów. Świetlica pracuje od 7-8 godz. i od 11.35- 14.40. W tych godzinach codziennie mamy różne dzieci (zgodnie z potrzebami rodziców i szkoły) na świetlicy w jednym czasie nie przebywa więcej niż 25 ucz. pod opieką jednego nauczyciela. Czy uczniowie powinni być podzieleni na grupy i czy obecność może być zaznaczana plusikiem, czy wystarczy to zaznaczyć w regulaminie, czy musi być to ujęte w statucie?
Przepis § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2017 r., poz. 649 tylko ogólnie stanowi, że na zajęciach świetlicowych w szkole podstawowej ogólnodostępnej pod opieką jednego nauczyciela może pozostawać nie więcej niż 25 uczniów. Jednocześnie rozporządzenie nie wprowadza obowiązku podziału uczniów w świetlicy na grupy – wewnętrzna organizacja zajęć świetlicowych powinna zostać określona w statucie szkoły (art. 98 ust. 1 pkt 25 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59). Jeśli statut nie przewiduje utworzenia grup świetlicowych, nie ma takiego obowiązku. Zgodnie z § 9 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, Dz.U. z 2017 r., poz. 1646 do dziennika zajęć w świetlicy wpisuje się plan pracy świetlicy na dany rok szkolny, imiona i nazwiska uczniów korzystających ze świetlicy, oddział, do którego uczęszczają, i tematy przeprowadzonych zajęć oraz odnotowuje się obecność uczniów na poszczególnych godzinach zajęć.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w przedszkolu niepublicznym można utworzyć stanowisko dyrektora do spraw pedagogicznych? Czy konieczne jest spełnienie w tym przypadku konkretnych warunków przez placówkę i czy osoba, która miałaby zajmować to stanowisko musi mieć jakieś konkretne definiowane prawem kompetencje? Zaznaczę, że w przedszkolu organem prowadzącym i dyrektorem jest ta sama osoba.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak długo należy archiwizować: konspekty z zajęć obserwowanych? konspekty zajęć opiekuna stażów? plany pracy w poszczególnych oddziałach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy do zajęć dodatkowych, które wynikają z realizowanych przez szkołę zadań statutowych, można zaliczyć zajęcia korekcyjno - kompensacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do naszej szkoły uczęszczają uczniowie narodowości czeczeńskiej w ogólnej liczbie 70 osób. Czy dla tych dzieci szkoła powinna zorganizować lekcje religii ich wyznania, czy mogą to być zajęcia z etyki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 10 października (bieżącego roku szkolnego) w klasie II gimnazjum jest uczeń, który realizował obowiązek szkolny w innym gimnazjum. Nastąpił problem, gdyż w poprzedniej szkole, w klasie I, nie miał przedmiotów takich jak: fizyka, informatyka, chemia, WOS, plastyka i muzyka. Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 20 lutego 2004 roku w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednego typu szkół do innych (Dz. U. z 2004 r. Nr 26 poz. 232, z późn. zmianami)nie zdaje on egzaminu klasyfikacyjnego z plastyki i muzyki. Wobec powyższego rozumiem, że zalicza on fizykę, WOS, informatykę i chemię, a co z plastyką i muzyką? U nas uczniowie realizowali treści programowe w klasie I. Jakie oceny z tych przedmiotów mamy wpisać na świadectwie ukończenia szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe