Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W tym roku szkolnym pełnię obowiązki dyrektora w gimnazjum. Nasza szkoła od 1 września 2018 będzie wygaszona - włączona do szkoły podstawowej z oddziałami gimnazjalnymi. Mam pytanie odnośnie statutu: jakie zmiany w dotychczasowym statucie gimnazjum powinnam zamieścić w obecnym roku szkolnym?
Dotychczasowe statuty dotychczasowych gimnazjów zachowują moc do czasu zakończenia kształcenia w tych szkołach;
Statuty szkół podstawowych, liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia,w których są prowadzone klasy dotychczasowego gimnazjum, zawierają postanowienia dotyczące tych klas;
Statuty branżowych szkół I stopnia, w których są prowadzone klasy dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej, zawierają postanowienia dotyczące tych klas;
Statuty czteroletnich liceów ogólnokształcących, w których są prowadzone klasy dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego, zawierają postanowienia dotyczące tych klas;
Statuty pięcioletnich techników, w których są prowadzone klasy dotychczasowego czteroletniego technikum, zawierają postanowienia dotyczące tych klas.(art. 322 ustawy – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe)
Dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie: 60 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty w zakresie dotyczącym ramowych statutów szkół publicznych, 60 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty w zakresie dotyczącym ramowych statutów szkół publicznych artystycznych, – zachowują moc do czasu zakończenia kształcenia w dotychczasowym gimnazjum, trzyletnim liceum ogólnokształcącym, czteroletnim technikum, klasach dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej prowadzonych w branżowej szkole I stopnia, dotychczasowej szkole policealnej i szkole specjalnej przysposabiającej do pracy, a także w dotychczasowych szkołach artystycznych, oraz mogą być zmieniane na podstawie tych przepisów. W zależności od bieżącej aktualizacji (i bieżących treści w statucie) zmiany, jakich należy w nim dokonać wynikają z przepisów ustawowych. Dotyczą m. in.:
1) wygaszania gimnazjum,
2) braku naboru do kl. 1 w br. szkolnym, do kl. następnych – sukcesywnie,
3) rozstrzygnięć w sprawie uczniów niepromowanych. Oznacza to, że należy porównać zapisy statutu ze zmianami wprowadzonymi do ustawy o systemie oświaty i obowiązującymi od dnia 1.09.2017 r.
(https://reformaedukacji.men.gov.pl/o-reformie/samorzad/statuty.htm)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można przyjąć do klasy pierwszej 5-latka? Posiada pozytywną opinie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy poniższa podstawa prawna regulaminu projektu edukacyjnego w gimnazjum jest dobra, czy należy powołać się na nowe Rozporządzenie MEN z dnia 25 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. 2017, poz. 1651) mimo, że zapisy o projekcie nie zostały w nim zmienione? Ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (poz. 357), art. 44p; Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (poz. 843), §8 ust. 1-7.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Pełnię funkcję dyrektora w szkole podstawowej, dla której organem prowadzącym jest stowarzyszenie. Zostaliśmy przekazani do prowadzenia innemu organowi. Obecnie musimy przygotować projekt statutu oraz aktu założycielskiego. Stąd tez proszę o pomoc w tej sprawie. Jak powinny wyglądać te dokumenty ? Dodatkowo proszę również o wzór dokumentu tzw. planu obrony cywilnej dla szkół podstawowych.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w statucie liceum ogólnokształcącego należy wprowadzić zmiany do końca listopada 2017 r. w związku z nowym prawem oświatowym?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jestem od niedawna dyrektorem zespołu szkół i mam poważny problem ze statutem szkoły. W tej chwili funkcjonuje jeden statut poprawiany wielokrotnie, tak że stał się mało czytelny. Ponadto w Zespole funkcjonuje Szkoła Podstawowa z oddziałem przedszkolnym i gimnazjum. Organ prowadzący nadał dawno temu tzn. w 1992r statut Szkole Podstawowej. W roku 2000 został nadany statut Zespołu Szkół. Czy to znaczy, że statut szkoły podstawowej został zniesiony - brak na ten fakt stosownej uchwały organu prowadzącego. Były dyrektor szkoły poprawiała statut zespołu według swojego uznania. Nie wiem jak postąpić dalej w sprawie obu statutów. Bardzo proszę po pomoc prawną i podstawę prawną, która reguluje te kwestie w zakresie uprawnień organu prowadzącego.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe