Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W zespole placówek funkcjonują dwie rady pedagogiczne. Istnieje potrzeba uchylenia Statutu Zespołu Placówek i wprowadzenia nowego. Kto podejmuje uchwałę w sprawie zarówno uchylenia statutu jak i wprowadzenia nowego?
W pytaniu nie podano informacji, jakie konkretnie rady pedagogiczne funkcjonują w zespole placówek. Jeżeli w zespole publicznych placówek istnieje rada pedagogiczna zespołu, organ ten uchyla statut i wprowadza nowy jedynie w sytuacji, gdy nie funkcjonuje rada placówek na poziomie zespołu (art. 91 ust. 1 w zw. z art. 72 ust. 1 i art. 82 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910). Jeżeli natomiast nie utworzono rady pedagogicznej zespołu, ani rady placówek zespołu, każda rada pedagogiczna danej placówki musiałaby podjąć identyczną uchwałę w sprawie uchylenia statutu i wprowadzenia nowego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w rozumieniu rozporządzenia w sprawie zasad organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej zajęcia logopedyczne przydzielone w ramach rewalidacji (1 godz. tyg ) dzieciom z orzeczeniami należy traktować jako zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Pyta o to arkusz MEN w sprawie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo liczyć frekwencje ucznia w szkole policealnej? Uczeń powinien mieć 50% obecności na każdym przedmiocie. Jak liczyć frekwencje uczniowi, który uczniem szkoły nie jest od 1 września, lecz został przyjęty w późniejszym terminie. Czy liczymy wtedy frekwencje od daty przyjęcia czy od początku roku szkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi wypłaca się dodatek za specjalizację 3-go stopnia? Jeśli tak to gdzie mogę znaleźć podstawę prawną?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi przebywającemu na zwolnieniu lekarskim od 7.09.2020 r. do 22.12.2020 r. przysługuje wsparcie na naukę zdalną?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła podstawowa zobligowana jest do zorganizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, gdy ukończy on 16 lat? Jeśli tak, do którego roku życia zapewnia te zajęcia w szkole podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe