Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W Zespole Szkół - SP I Gimnazjum publiczne, ogólnodostępne jest obecnie klasa 2 gimnazjum (klasa specjalna) gdzie jest 2 uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną (umiarkowanie i autyzm). W styczniu br. jeden z uczniów ukończył 21 lat. W tym roku szkolnym ukończy on klasę drugą gimnazjum. Organ prowadzący nie pozwala na kontynuowanie nauki temu uczniowi w klasie III Gimnazjum i wydał oświadczenie, że rozwiązuje klasę i zostanie 1 uczeń. Czy organ prowadzący ma prawo przerywać etap edukacyjny uczniowi, który ukończył 21 lat i tym samym nie może kontynuować nauki w klasie trzeciej. Proszę o odpowiedź w tej sprawie.
Przepisy prawa oświatowego wyraźnie mówią, iż kształcenie uczniów niepełnosprawnych może być prowadzone w przypadku gimnazjum do 21 roku życia. Jest to prawo, a nie obowiązek. W opisanej sytuacji organ prowadzący miał prawo rozwiązać klasę specjalną.
Podstawa prawna:
• Rozporządzenie MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. z 2012 r. nr 37, poz. 204) - § 5
• Rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010r w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych – tekst jednolity (Dz.U z 31 marca 2014r. poz.414)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Podstawa prawna do uchwały klasyfikacyjnej i promującej uczniów w roku szkolnym 2014/2015.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje musi/może mieć nauczyciel współorganizujący kształcenie ucznia z zagrożeniem niedostosowaniem społecznym? Oczywiście pedagog specjalny, ale nie osiągalny.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel pracuje w dwóch szkołach na dwóch oddzielnych umowach(nie uzupełnia etatu). W każdej szkole ma pół etatu. W nowym roku szkolnym chce iść na urlop dla poratowania zdrowia czy w tym przypadku można mu go udzielić? Czy są jakieś ograniczenia w przywilejach dla nauczyciela zatrudnionego na tych zasadach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie w sprawie wydłużonych etapów edukacyjnych w świetle rozporządzenia z dnia 7.02.2012r obowiązującego od 1.09.2012r.
Czy dotyczy ono tylko uczniów, którzy w roku szkolnym 2012/2013 są w klasie 1 i 4 Szkoły Podstawowej oraz 1 Gimnazjum?
Czy dotyczy wszystkich uczniów?
czy określone w rozporządzeniu klasy, w których można wydłużyć etap są obowiązkowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel ma uprawnienia do przewożenia ludzi, czy może jeździć z uczniami na konkursy itp., będąc kierowcą i opiekunem jednocześnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe