Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W związku z likwidacją i wykreśleniem z ewidencji Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1, a tym samym utworzeniem w to miejsce nowej Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 prowadzonej przez nowy organ,zwracamy się z prośbą o udzielenie nam wskazówek jakie działania należy podjąć, aby dokumenty NPPP nr1 zostały przekazane NPPP nr 2. Zgodnie z art. 84 pkt 4 ustawy dokumentację należy przekazać organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny ( w tym wypadku proszę o przesłanie procedur przekazania). Nasi dotychczasowych klienci, niejednokrotnie powracają do nas na diagnozy, konsultacje, terapie lub po dodatkowe odpisy opinii, czy też proszą o wgląd do badań. Przekazanie tych dokumentów organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny byłoby w tym momencie bardzo dużym utrudnieniem dla osób korzystających z naszych usług (byli by przekierowywani do Kuratorium), a także specjalistów obecnie przeprowadzających badania i konsultacje z uwagi na niemożność wglądu do dotychczasowej dokumentacji. Podkreślam, że zmienił się tylko organ prowadzący oraz nazwa poradni. Zmiana nastąpiła na zasadzie „przejęcia” poradni poprzez wykreślenie z ewidencji starej i wpisanie nowej placówki, natomiast zatrudniona kadra, wyposażenie oraz siedziba pozostały bez zmian. Sensowne wydaje się być w tym przypadku przekazanie dokumentacji pomiędzy dwoma organami co z pewnością ułatwiło by pracę specjalistów oraz funkcjonowanie poradni, a także było by z korzyścią dla dzieci i młodzieży korzystającej nadal z naszych usług, których dobro jest naszym dobrem najwyższym. W związku z tym proszę o udzielenie informacji jakie działania należy podjąć, w przypadku: - przekazania całej dokumentacji nie do organu sprawującego nadzór pedagogiczny, ale aby przekazanie nastąpiło pomiędzy dwoma organami prowadzącymi poradnię (byłym i obecnym), oraz - kiedy rozpoczęto badania w kierunku Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, a kontynuacja nastąpi w NPPP nr2 ( badanie psychologiczne i pedagogiczne wykonane na testach dla dzieci powtórzone w ciągu miesiąca będzie nierzetelne i nie odzwierciedlające faktycznego stanu zdolności i kompetencji dziecka).
Organ nadzoru pedagogicznego, czyli Kuratorium Oświaty w danym województwie ma opracowaną procedurą przekazywania dokumentacji przebiegu nauczania ze zlikwidowanych szkół i placówek niepublicznych do archiwum zakładowego KO. Procedura ta zawiera również wzory niezbędnych załączników. Można zapoznać się z nią i pobrać stosowne załączniki ze strony internetowej właściwego kuratorium. W sprawie ewentualnego przekazania dokumentacji między dwoma organami prowadzącymi „starą” i „nową” poradnię musi wypowiedzieć się Kuratorium Oświaty, albowiem jako organ nadzoru pedagogicznego staje się właścicielem archiwizowanej dokumentacji. Należy więc wszystkie zawarte w pytaniach kwestie omówić z KO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W ogólnodostępnej szkole podstawowej w związku ze wzrostem uczniów w danej klasie, na rok szkolny 2022/2023 zakupiono 20 kompletów podręczników dla uczniów klasy czwartej. Zgodnie z harmonogramem na rok szkolny 2023/2024 udziela się dotacji dla wszystkich uczniów klasy czwartej. Co w takim razie powinniśmy zrobić z podręcznikami zakupionymi poza harmonogramem rok wcześniej? Czy na 2023/2024 szkoła może zamówić podręczniki dla wszystkich uczniów z klasy czwartej, nie biorąc pod uwagę tych zakupionych w poprzednim roku? Drugie pytanie również dotyczy dotacji podręcznikowej . W ogólnodostępnej szkole podstawowej do poszczególnych klas uczęszczają dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym. Czy jeśli ci uczniowie korzystają ze standardowych podręczników to mimo wszystko można wnioskować o dotację dla nich na załączniku 2 (orzeczenia)? Szkoła w przypadku tych uczniów chciałaby zawnioskować o dotację ze zwiększonym wskaźnikiem, z przyznanych środków zakupić komplety podręczników standardowych, a z pozostałych środków dodatkowo publikacje uzupełniające/dostosowane. Czy taka sytuacja jest możliwa?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komplet dokumentów związanych z przyjęciem dziecka do punktu przedszkolnego (np. wywiad wstępny, umowy, wykaz i treści regulaminów, zgód, itd.) Proszę o dokumenty
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W związku z wprowadzeniem centralizacji podatku VAT od 01.01.2017r w placówkach oświatowo- wychowawczych, a konkretnie Bursa w naszym przypadku - czy zobowiązani jesteśmy podpisywać tzw. porozumienia współpracy ze szkołami uczniów którzy u nas mieszkają?Proszę o podanie podstawy prawnej o ile taka obowiązuje.
- Witam serdecznie, zwracam się z ogromną prośbą o przygotowanie wzorów następujących dokumentów: instrukcji bezpieczeństwa pożarowego dla szkoły z o.przedszkolnym, procedur postępowania na wypadek podłożenia ładunku wybuchowego lub skażeń biologicznych, chemicznych lub radiologicznych, instrukcji postępowania na wypadek zagrożenia terrorystycznego i bioterrorystycznego wraz z zarządzeniami dyrektora. Z góry dziękuje za pomoc;-)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy i kto może udzielić 2 tygodni urlopu uzupełniającego za tok szkolny 2020/2021 przed upływem 31 sierpnia?
Nauczyciel przebywał na zwolnieniu w okresie 20.10.2019 – 18.04.2020. Wykorzystał urlop dla poratowania zdrowia w okresie 19.04.2020 do 18.04.2021.
Przebywa na urlopie uzupełniającym za rok 2019/2020 w okresie od 19.04 2021 do 13 czerwca 2021. Za urlopowanego nauczyciela pracuje inny na zastępstwie do jego powrotu,
Za rok 2020/2021 urlopowanemu nauczycielowi przysługują jeszcze 2 tygodnie do wykorzystania po 31 sierpnia, a jego powrót 14 czerwca spowoduje konieczność powrotu na zajmowane stanowisko i zadania takie jak wystawienie uczniom ocen z języka polskiego na tydzień przed radą pedagogiczną. Organizacyjnie to zmiana arkusza organizacji szkoły, zmiany umów o pracę z 2 nauczycieli (polonista + bibliotekarz), natomiast zastępujący nauczyciel zostanie bez pracy.
Ponadto wykorzystując urlop uzupełniający w nowym roku szkolnym, powracający nauczyciel niepotrzebnie zdezorganizuje pracę szkoły.
W związku z tym jest możliwe udzielenie urlopu przed wakacjami tak wyjątkowej sytuacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe