Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W związku z połączeniem szkoły podstawowej i gimnazjum w zespół edukacyjny kto ma wręczyć nauczycielom informację o zmianie pracodawcy (zespół edukacyjny)? Stary dyrektor, czy wójt? Czy w w/w informacji powinno być umieszczone miejsce wykonywania pracy jako szkoła podstawowa i i gimnazjum?
USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ze zm.
Art. 62. 1. Organ prowadzący szkoły różnych typów lub placówki może je połączyć w zespół. Połączenie nie narusza odrębności rad pedagogicznych, rad rodziców, rad szkół lub placówek i samorządów uczniowskich poszczególnych szkół lub placówek, o ile statut zespołu nie stanowi inaczej.
(...)
2. Dyrektor zespołu jest dyrektorem szkoły lub placówki w rozumieniu ustawy.
KODEKS PRACY - Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. ze zm.
Art. 29
§ 1. Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności:
1) rodzaj pracy,
2) miejsce wykonywania pracy,
3) wynagrodzenie za pracę odpowiadające rodzajowi pracy, ze wskazaniem składników wynagrodzenia,
4) wymiar czasu pracy,
5) termin rozpoczęcia pracy.
§ 2. Umowę o pracę zawiera się na piśmie. Jeżeli umowa o pracę nie została zawarta z zachowaniem formy pisemnej, pracodawca powinien, najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez pracownika, potwierdzić pracownikowi na piśmie ustalenia co do stron umowy, rodzaju umowy oraz jej warunków.
§ 3. Pracodawca informuje pracownika na piśmie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy o pracę, o:
1) obowiązującej pracownika dobowej i tygodniowej normie czasu pracy,
2) częstotliwości wypłat wynagrodzenia za pracę,
3) wymiarze przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego,
4) obowiązującej pracownika długości okresu wypowiedzenia umowy o pracę,
5) układzie zbiorowym pracy, którym pracownik jest objęty,
a jeżeli pracodawca nie ma obowiązku ustalenia regulaminu pracy – dodatkowo o porze nocnej, miejscu, terminie i czasie wypłaty wynagrodzenia oraz przyjętym sposobie potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy.
§ 31. Poinformowanie pracownika o jego warunkach zatrudnienia, o których mowa w § 3 pkt 1–4, może nastąpić przez pisemne wskazanie odpowiednich przepisów prawa pracy.
§ 32. Pracodawca informuje pracownika na piśmie o zmianie jego warunków zatrudnienia, o których mowa w § 3 pkt 1–4, o objęciu pracownika układem zbiorowym pracy, a także o zmianie układu zbiorowego pracy, którym pracownik jest objęty, niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 1 miesiąca od dnia wejścia w życie tych zmian, a w przypadku gdy rozwiązanie umowy o pracę miałoby nastąpić przed upływem tego terminu – nie później niż do dnia rozwiązania umowy.
§ 33. Poinformowanie pracownika o zmianie jego warunków zatrudnienia, o których mowa w § 3 pkt 1–4, może nastąpić przez pisemne wskazanie odpowiednich przepisów prawa pracy.
§ 4. Zmiana warunków umowy o pracę wymaga formy pisemnej.
§ 5. Przepisy § 1–4 stosuje się odpowiednio do stosunków pracy nawiązanych na innej podstawie niż umowa o pracę.
Zmiany treści umowy z pracownikami powinny dotyczyć tej części, która stała się nieaktualna na skutek utworzenia zespołu szkół, a dokument może przyjąć formę aneksu lub pisma informującego o zakresie zmiany. Pisma pracownikom wręcza dyrektor (pracodawca) z adnotacją, od kiedy zmiana następuje. Miejscem wykonywania pracy jest zespół szkół.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy mogę zlecić pedagogowi szkolnemu 2 godz. logopedii w ramach jego 20 godz. pensum? Zaznaczam, że pedagog ma kwalifikacje do logopedii.
- Przez kilka miesięcy zatrudniona była w mojej szkole w zastępstwie nauczycielka. Umowa zawarta była do 29 czerwca. Od 25 czerwca nauczycielka przestała stawiać się do pracy. Próby nawiązania kontaktu telefonicznego z nią nie dawały żadnego rezultatu. Nigdy wcześniej taka sytuacja nie miała miejsca. Nauczycielka była sumiennym pracownikiem. Po tygodniu na podany w kwestionariuszu przez nauczycielkę adres wysłałam pismo za zwrotnym poświadczeniem odbioru. Do dzisiaj nie mam żadnej odpowiedzi ani też zwrotki. Co mogę zrobić? Czy powinnam poprosić o pomoc policję?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o odpowiedź czy pracownikowi szkoły, który nie jest nauczycielem i od 01.11. 2015 roku ma przejść na emeryturę a 01.10.2015 roku kończy 24 lata pracy należy wypłacić nagrodę jubileuszową za 25 lat pracy? Na dzień 01.11.2015 roku będzie miał 24 lata i 1 miesiąc stażu pracy.
- Nauczyciel jest zatrudniony w dwóch jednostkach na terenie gminy na dwóch oddzielnych umowach. W mojej szkole umowa podpisana jest na czas nieokreślony w niepełnym wymiarze. Nauczyciel zwrócił się do organu prowadzącego z prośbą o połączenie etatu na zasadzie uzupełnienia godzin. Organ prowadzący powołał się na art. 22 ust. 1 KN i nałożył na nauczyciela obowiązek uzupełnienia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych w drugiej szkole. Umowa na zasadzie uzupełnienia wymaga zawarcia umowy w pełnym wymiarze czasu pracy, a szkoła dysponuje tylko 11 godzinami dla tego nauczyciela. Czy można w związku z tym zawierać umowę na pełny wymiar, a jeżeli tak, to jak to rozwiązać organizacyjnie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym można zatrudnić nauczyciela od 1.09.2018 r. na okres 1 roku (nauczyciel bez stopnia awansu zawodowego), a następnie przedłużyć na kolejny rok, aby można było realizować awans zawodowy na nauczyciela kontraktowego?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe