Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W związku z wejściem nowego rozporządzenia z dnia 29 maja 2018 dotyczącego kryteriów oceniania nauczycieli mam do Państwa pytanie: Jestem nauczycielem w placówce wychowania pozaszkolnego - szkolnym Schronisku Młodzieżowym, pełnię funkcję kierownika filii schroniska (jednocześnie pracownika recepcji) jak również pełnię nadzór pedagogiczny nad placówką (dyrektor placówki nie jest nauczycielem). Nie mam funkcji vicedyrektora. Jestem nauczycielem dyplomowanym. W naszej placówce są zatrudnieni nauczyciele, którzy prowadzą zajęcia pozalekcyjne. Będę tworzyła regulamin określający wskaźniki oceny pracy nauczyciela, o ile można takie stworzyć dla moich nauczycieli to jakie kryteria przyjąć dla mojego stanowiska? (łączącego wiele funkcji)
Dla nauczyciela na stanowisku kierowniczym w filii placówki oświatowej oraz nauczycieli pracujących w tej filii wskaźniki oceny pracy nauczycieli ustala dyrektor placówki, której podlega filia, nie zaś kierownik filii – art. 6a ust. 14 w zw. z art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 w zw. z art. 68 ust. 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. Dyrektor pominie w nich ocenę zadań typowych dla stanowiska niepedagogicznego, czyli pracownika recepcji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę mi podać podstawy prawne do uchwał RP i zarządzeń dyrektora w celu wprowadzenia regulaminów:
1.Regulamin Rad Pedagogicznych Zespołu Szkól
2. Regulaminu Pracy pracowników Zespołu Szkół
3. Regulaminu oceniania nauczycieli
4. Regulaminu przyznawania dodatku motywacyjnego
5. Regulaminu pełnienia dyżurów przez nauczycieli.
6. Regulaminu zachowania się uczniów w czasie przerw.
Czy wszędzie misi też być uchwała Rady Pedagogicznej , czy wystarczy tylko zarządzenie dyrektora i zapoznanie z nim Rady
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać prawidłowo sporządzona decyzja o skreśleniu ucznia z listy uczniów szkoły? Jaką należy podać podstawę prawną?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Szkoły Integracyjnej, w której prowadzona jest rewalidacja. Obserwując zajęcia korzystam z arkusza obserwacji lekcji. Czy są wzory arkuszy dostosowane do tego typu zajęć?
- Czy w statucie technikum powinna się znaleźć informacja dotycząca rekrutacji? jeśli zmiana w ustawie o systemie oświaty uchyla ten wymóg (art. 60, ust.1 pkt 6) zaś rozporządzenie o ramowych statutach wskazuje na konieczność określenia zasad rekrutacji (& 19 załącznik 5a). Który dokument jest "ważniejszy"?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Prawo oświatowe stanowi, że zgodnie z art. 44b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 z późn. zm.) w brzmieniu: „Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do: 1) wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego lub efektów kształcenia określonych w podstawie programowej kształcenia w zawodach oraz wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania;” PYTANIE: Czy poniższy zapis w Statucie szkoły jest zgodny z powyższym uregulowaniem w ustawie o systemie oświaty? § 116 ust. 2 pkt 7 zapisano, że: 7) „Uczeń, który opuścił klasówkę (pracę klasową, sprawdzian, test, sprawdzian diagnostyczny, badanie wyników nauczania i in.) z przyczyn usprawiedliwionych, jest zobowiązany ją napisać w ciągu dwóch tygodni od dnia powrotu do szkoły. Termin i czas wyznacza nauczyciel tak, aby nie zakłócać procesu nauczania pozostałych uczniów.
W przypadku ponownej nieobecności ucznia w ustalonym terminie uczeń pisze pracę klasową (lub inne pisemne sprawdzenie wiadomości) po powrocie do szkoły. Zaliczenie polega na napisaniu pracy klasowej (lub innego pisemnego sprawdzenia wiadomości) o tym samym stopniu trudności. W sytuacjach uzasadnionych nauczyciel może zwolnić ucznia z zaliczania zaległego sprawdzianu. a) nieobecność nieusprawiedliwiona ucznia na klasówce traktowana jest jako odmowa odpowiedzi w formie pisemnej i równoznaczna z wystawieniem mu oceny ndst; b) brak zaliczenia pracy pisemnej z przyczyn usprawiedliwionych nauczyciel oznacza wpisując „n” w rubrykę ocen. Po upływie dwóch tygodni, od pojawienia się takiego wpisu w dzienniku lub powrotu ucznia po dłuższej nieobecności do szkoły i niewykorzystaniu przez ucznia szansy na napisanie pracy, nauczyciel wpisuje w miejsce „n” ocenę ndst.”
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe