Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W związku z wprowadzonymi od dnia 1 stycznia 2019 podwyżkami dla nauczycieli ustalono na podstawie Ponadzakładowego Układu Zbiorowego dla Pracowników Nie Będących Nauczycielami powinno nastąpić podwyższenie wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi. Tak się stało, jednak główny księgowy odmówił tej podwyżki. I co w tej chwili mam zrobić?
Dyrektor ma obowiązek uzyskania zapewnienia przez organ prowadzący środków na podwyższone wynagrodzenia pracowników niepedagogicznych, co może wiązać się ze zmianą planu finansowego jednostki oświatowej; dyrektor nie może tego planu przekroczyć – art. 10 ust. 1 pkt 1 i art. 68 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy szkołą Stowarzyszeniową zatrudniającą nauczycieli z KP. Do tej pory zatrudnialiśmy nauczycieli od września do kończ czerwca. Nowy Kodeks wprowadza przepisy, że trzecia umowa musi być umową zawartą na czas nieokreślony. Czy w naszym przypadku można w jakiś sposób ten przepis ominąć i zastosować inny?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Druga umowa na czas określony z nauczycielem dyplomowanym. Proszę o pomoc w następującej kwestii: nauczyciel dyplomowany X, zatrudniony na okres roku szkolnego 2017/2018 miałby być zatrudniony na kolejny rok szkolny w celu zastępstwa nauczyciela Y, który w roku szkolnym 2018/2019 zostanie przesunięty (na jego prośbę) ze stanowiska nauczyciela w-f na wychowawcę świetlicy szkolnej w celu zastępstwa przebywającego na urlopie wychowawczym wychowawcy świetlicy - nauczyciela Z. Jak w tej sytuacji sporządzić umowę na czas określony z nauczycielem dyplomowanym X, który tylko czasowo może być zatrudniony jako nauczyciel w-f, ponieważ nauczyciel Y w roku szkolnym 2019/2010 wróci na swoje dotychczasowe stanowisko. Proszę o wytyczne, jakie zapisy powinny się znaleźć w umowie z nauczycielem X.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 września 2016r. zmniejsza się liczba oddziałów w szkole do 11.N ie ma więc stanowiska wicedyrektora. Czy wójt może wyrazić zgodę na utworzenie tego stanowiska w trybie par.12.2 Rozporządzenia MEN z dnia 21.05.2001r. w sprawie ramowych statutów(...) ?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację oraz podstawę prawną jaki wymiar urlopu przysługuje pracownikowi administracyjnemu zatrudnionemu w wymiarze 0,1 etatu. Pracownik pracuje wyłącznie w poniedziałki w godzinach 13.00-17.00. Czy okres urlopu będzie liczony w odniesieniu wyłącznie do wymiaru godzinowego odpowiadającego dobowemu wymiarowi i czasu pracy pracownika w danym dniu (tzn. poniedziałki)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik niepedagogiczny zatrudniony na zastępstwo do 10 lipca 2015 r. przez ostatnie 2 miesiące przebywa na zwolnieniu lekarskim (na zwolnieniu będzie przebywał do końca trwania umowy). W związku ze zwolnieniem lekarskim pracownik nie wykorzystał urlopu mu należnego 21 dni (w tym 5 dni z poprzedniego roku). Jak prawidłowo zapisać to w pkt. 4 świadectwa pracy. Należy wpisać tam tylko urlop wypoczynkowy za 2015 czy sumę urlopów za 2014 i 2015 r. czyli np. wypłacono ekwiwalent za 21 dni urlopu czy zapis powinien być w brzmieniu wypłacono ekwiwalent za 16 dni urlopu? Mam jeszcze jedno pytanie jak prawidłowo powinien brzmieć zapis w świadectwie pracy ad. pkt.4 pdpkt 4) „był niezdolny do pracy przez okres”: wpisujemy tu wszystkie dni zwolnienia w roku kalendarzowym w którym ustał stosunek pracy czy tylko te od kiedy przeszedł pod ZUS?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe