Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam. Czy w ramach art.42 KN można rozliczyć zawody sportowe?. Jeżeli tak, to co z dojazdem? Czy nauczyciel-opiekun może również wliczyć czas przejazdu? Pozdrawiam
Stanowisko MEN w sprawie sposobu wykonania przepisu art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b ustawy – Karta Nauczyciela – zaktualizowane w dniu 8 października 2009 r.5. Rodzaje zajęć, które mogą być realizowane w ramach godzin, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b Karty Nauczyciela:
Zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, godziny do dyspozycji dyrektora, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b Karty Nauczyciela, to zajęcia zwiększające szanse edukacyjne uczniów przeznaczone na pracę z uczniem zdolnym lub z uczniem mającym trudności w nauce oraz zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów. Zajęcia te powinny zatem wychodzić naprzeciw indywidualnym potrzebom uczniów poprzez udzielanie im pomocy w przezwyciężaniu trudności, rozwijaniu zdolności lub pogłębianiu zainteresowań, a także poprzez sprawowanie nad nimi opieki, zależnie od potrzeb. Wspomagając się tymi godzinami szkoła podstawowa i gimnazjum może również wzbogacić ofertę świetlicy. Podjęcie decyzji w kwestii, jakie zajęcia będą realizowane w szkole w ramach godzin, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b Karty Nauczyciela, należy do kompetencji dyrektora szkoły. Godzin tych nie można jednakże przeznaczyć na zajęcia obowiązkowe, opiekę nad uczniami podczas ich dowozu do szkoły, doraźne zastępstwa oraz nauczanie indywidualne.
Podstawa prawna:
» § 2 ust. 5a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 15, poz. 142, z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1.Jakie dokumenty z nadzoru pedagogicznego powinny znaleźć się w dokumentach dyrektora przedszkola niepublicznego?
2.Czy arkusz organizacyjny przedszkola niepublicznego powinien być napisany w takiej formie o jakiej mówi rozporządzenie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy można prosić prosić o wzory dokumentów dla placówki takiej jak internat a dotyczące nadzoru pedagogicznego, hospitacji?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W szkole funkcjonuje księga protokołów posiedzeń Rady Pedagogicznej (wydruki) - jak należy prawidłowo spinać kartki (oprawa, bindowanie, wpinanie do skoroszytu)? Czy są na to odpowiednie uregulowania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam nauczyciela który uczy u nas języka polskiego w niepublicznej szkole podstawowej o upr. publicznej. Czy mogę dać jej bibliotekę do których uprawnień jeszcze nie posiada (właśnie rozpoczyna studia)? Czy muszę uzyskać zgodę kuratorium na dopełnienie jej etatu w bibliotece?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń z orzeczeniem (Asperger) nie mający w zaleceniach zajęć rewalidacji musi mieć obowiązkowo takie zajęcia? Rozumiem , że taki uczeń musi mieć zajęcia z socjoterapii (które nie są jednak rewalidacją).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe