Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam, prowadzę przedszkole, w którym realizujemy wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Chciałabym otworzyć ośrodek wspomagania rozwoju (aby oddzielić finanse WWR od finansów przedszkola) i wystąpić do urzędu z wnioskiem o dotację. Jakie wymagania należy spełnić, aby otworzyć taki ośrodek - nie mam na myśli poradni psychologiczno -pedagogicznej, a jedynie gabinety, w których będą pracowali terapeuci.
Na podstawie art. 127 ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. w publicznych i niepublicznych: przedszkolach i szkołach podstawowych, w tym specjalnych, innych formach wychowania przedszkolnego, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych mogą być tworzone zespoły wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w celu pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka, od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole, prowadzonego bezpośrednio z dzieckiem i jego rodziną. Obowiązujące przepisy nie przewidują istnienia „ośrodków wspomagania rozwoju”, a w związku z tym nie przyznają możliwości pobrania dotacji samorządowej na działalność takich ośrodków - art. 15 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2017 r., poz. 2203.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka przedszkola brała udział z dziećmi w występach artystycznych podczas pikniku organizowanego na rzecz osób niepełnosprawnych. Występy dzieci miały miejsce w Parku Miejskim, odbywały się w niedzielę i trwały 30 minut. Rodzice przyprowadzali dzieci do parku 20 minut przed występem i odbierali je od nauczycielki zaraz po występie. Chciałam zapytać czy powinnam nauczycielce oddać inny dzień za niedzielę w którą musiała przyjść do pracy czy tylko oddać tyle godzin ile była faktycznie w pracy w niedzielę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor przedszkola, powołując się na § 12 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny, z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący przedszkole, na wspólny wniosek dyrektora przedszkola i rady przedszkola, a w przypadku braku rady przedszkola – na wspólny wniosek dyrektora przedszkola i rady rodziców) może oprócz przerwy wakacyjnej ustalić inne wolne dni, np. 31 października (poniedziałek - dzień przed ustawowo wolnym wtorkiem 1 listopada)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizuje się maksymalnie 5 dzieci. Czy można łączyć na tych samych zajęciach dzieci w różnym wieku, np. 3 -latka z 6 latkiem; ucznia klasy 4 z uczniem z klasy 6?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o pomoc w zakresie organizacji nauczania ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym w gimnazjum ogólnodostępnym. W październiku uczennica otrzymała takie orzeczenie. Matka nie chce słyszeć o nauce w szkole specjalnej. Powołałam zespół i organizujemy nauczanie. Jak mam zrealizować 800 godzin plastyki i 830 godzin techniki, 130 godzin muzyki? Czy możemy te zajęcia realizować na różnych przedmiotach i zapisywać w oddzielnym dzienniku tematy dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka? Uczennica nie ma nauczania indywidualnego, a nawet gdyby zaplanować jej po 7-8 godzin tygodniowo tych przedmiotów, zanudziłaby się. Poza tym, ona bardzo chce być w klasie i razem z klasą pracować. Bardzo proszę o pomoc, jak zorganizować nauczanie z korzyścią dla dziecka, ale zgodnie z litera prawa.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jeden z nauczycieli oskarżył bezpodstawnie drugiegonauczyciela o donos do instytucji zewnętrznej oraz zdaniem nauczyciela poszkodowanego nastawia pracowników przeciw niemu.Proszę o poradę co dyrektor w tej sprawie powinien zrobić? Czy wystarczy tylko pogodzenie pracowników, czy nie, czy wchodzi tutaj np.pomówienie.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe