Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor przedszkola, powołując się na § 12 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny, z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący przedszkole, na wspólny wniosek dyrektora przedszkola i rady przedszkola, a w przypadku braku rady przedszkola – na wspólny wniosek dyrektora przedszkola i rady rodziców) może oprócz przerwy wakacyjnej ustalić inne wolne dni, np. 31 października (poniedziałek - dzień przed ustawowo wolnym wtorkiem 1 listopada)?
Przedszkole jest placówką nieferyjną, co oznacza, że nie mają do niego zastosowania przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1603). Przedmiotowe rozporządzenie przewiduje możliwość ustanowienia dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkołach podstawowych, szkołach średnich, szkołach policealnych czy w szkołach specjalnych przysposabiających do pracy. W praktyce dyrektor szkoły lub placówki, ustanawia dni wolno często w dni przypadające bezpośrednio przed lub bezpośrednio po dniach ustawowo wolnych od pracy.
Przepis § 12 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019 r., poz. 502) umożliwia organowi prowadzącemu przedszkole, a nie dyrektorowi przedszkola ustanowienie przerw w pracy przedszkola. Przepisy rozporządzenia nie wskazują w jakim okresie roku organ prowadzący może ustanowić przerwy w pracy przedszkola. Oczywiście takie przerwy w pracy przedszkola mogą być ustanowione także w pojedyncze dni.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nasza szkoła od 2000 r. ma swojego patrona i nosi jego imię. Obecnie przygotowujemy się do nadania sztandaru. O jakich procedurach należy pamiętać, czy jest konieczna uchwała, jeśli tak to proszę o wzór?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w tygodniu realizuje 25 godzin dydaktycznych i jest zatrudniony na pełen etat. Od maja z powodu zakończenia nauki w klasach maturalnych pozostanie mu do realizacji 15 godzin. Czy brakujące godziny do etatu w miesiącach maj-czerwiec można mu potrącić z godzin ponadwymiarowych wypracowanych w terminie wrzesień-kwiecień?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w statucie i regulaminach szkoły może się pojawić zapis o ponoszeniu przez rodziców uczniów konsekwencji finansowych za dokonane zniszczenia na terenie szkoły i podczas wycieczek.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świadectwie szkolnym w przypadku, gdy decyzją rodziców uczeń nie uczęszczał na lekcje religii/ etyki wpisujemy: "nie uczęszczał" czy "zwolniony"?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- 1. Jesteśmy szkołą stowarzyszeniową, gmina za pośrednictwem której otrzymujemy środki na prowadzenie szkoły w formie dotacji odmawia nam przekazywania dodatkowych środków na szkoły do których uczęszcza mniej niż 70 dzieci. Naszym zdaniem celem wprowadzenia nowej wagi było wsparcie małych szkół. W sąsiednich gminach samorządy przekazują szkołom stowarzyszeniowym wymienione środki, które gminy utrzymują w formie subwencji na wsparcie małych wiejskich szkół. Czy gminy maja również obowiązek przekazywania tych środków szkołom stowarzyszeniowym? 2. Od stycznia Samorządy maja obowiązek przekazywania środków finansowych szkołom w całości jakie otrzymują na dzieci z orzeczeniami o kształceniu specjalnym. Czy szkoły muszą oddzielnie rozliczać te środki czy w ramach ogólnego budżetu szkoły. Trudno by było nam rozliczać te środki w oddzielnym rozliczeniu. Mamy tu na myśli energię elektryczną, ogrzewanie, wodę, kanalizację itp. Czy istnieją jakieś wytyczne i podstawa prawna?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe