Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam serdecznie! Czy można zatrudnić nauczyciela języka angielskiego w klasach I- III, który nie ukończył studiów z zakresu edukacji wczesnoszkolnej?
§ 11
4. Kwalifikacje do nauczania językow obcych w przedszkolach i klasach I—III szkół podstawowych
posiada rownież osoba, ktora ma kwalifikacje do pracy w przedszkolach lub klasach I—III szkół podstawowych określone w par. 4 ust. 1 lub 2, a ponadto legitymuje się świadectwem znajomości danego języka obcego w stopniu co najmniej podstawowym, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia, i która ukońzyła studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie wczesnego nauczania danego języka obcego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania - jest ostatnim aktem wykonawczym dotyczącym funkcjonowania ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych?
Czy obowiązuje nadal Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń kl.V z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym ma też orzeczenie o nauczaniu indywidualnym. Jednocześnie rodzice zdeklarowali, że uczeń, (poza przepisowymi 8 godzinami zajęć indywidualnych), będzie uczęszczać na wybrane zajęcia z klasą (religię, muzykę, plastykę). Czy w świetle nowego rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży możliwe jest uczestniczenie tego ucznia w niektórych zajęciach dydaktycznych z klasą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września tego roku szkolnego wprowadziliśmy w szkole modyfikację programów nauczania polegającą na tym, że raz w miesiącu (moduł tygodniowy) uczniowie realizują podstawę programową kształcenia ogólnego ucząc się w grupach mieszanych wiekowo przy użyciu aktywnych metod pracy, szczególnie projektowych. Nadmienię również, że szkoła zadbała o wprowadzenie stosownych zapisów do Statutu Szkoły, podjęła uchwałę o wprowadzeniu takich zmian, przygotowała szczegółowy program modyfikacji. Szkoła zapewniła równy dostęp do tych zajęć wszystkim uczniom, zapewniła pomieszczenia, wykwalifikowaną kadrę, niezbędne pomoce dydaktyczne (np. mapy, książki, komputer…). Uczniowie muszą mieć kredki, papier, nożyczki, klej itp. … zaproponowano rodzicom, żeby wpłacali pieniądze na ten cel 10 zł miesięcznie i szkołą zakupi wszystkie materiały do zajęć. Jeśli rodzic nie będzie chciał to nie musi, może na dane zajęcia przynosić to co trzeba. Jeden z rodziców złożył skargę w KO podważając działania szkoły. KO uznało działania szkoły jako działania o znamionach innowacyjnych (wg nas to nie są innowacje, a modyfikacje i korzystanie z tego co w edukacji się dzieje i jest opisane w literaturze) i zaleciło wprowadzić to działanie zgodnie z rozporządzeniem MEN o innowacjach i eksperymentach ze szczególnym uwzględnieniem paragrafu 2 ustępu drugiego. Pytanie: Czy KO może narzucić szkole wdrażanie takiego działania wg tego rozporządzenia? Czy kupowanie przez dzieci przyborów do zajęć można uznać za naruszanie prawa do bezpłatnej nauki? (nożyczki, klej, papier, kredki, mazaki, składniki na sałatkę…). Czy szkoła musi prosić organ prowadzący o zgodę na swoją działalność, jeśli nie potrzebuje dodatkowych środków na dokonywane zmiany organizacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co z uczniem drugiej klasy gimnazjum, który nie otrzyma promocji w roku szkolnym 2017/2018?Jaka jest podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w roku szkolnym 2011/2012 dyrektor szkoły podstawowej na podstawie wskazań Rady pedagogicznej dostosowuje warunki i formy sprawdzianu do indywidualnych potrzeb ucznia. Czy jednak w dalszym ciągu o tym decyduje Poradnia P.P w swojej opinii
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe