Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam serdecznie! Mam pytanie, czy uczniowie promowani do klasy programowo wyższej w ciągu roku szkolnego otrzymują świadectwo, czy tylko odnotowujemy to w arkuszu ocen? Dziękuję za odpowiedź
W przypadku ucznia promowanego do klasy programowo wyższej w trakcie roku szkolnego zastosowanie mają te przepisy, co do uczniów promowanych na koniec roku szkolnego. Nie ma bowiem, żadnych szczególnych zapisów dotyczących tej sytuacji.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych:
§ 14. 5. Jako datę wydania świadectwa przyjmuje się, z zastrzeżeniem § 16 ust. 9, datę zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych. W przypadku ucznia, który zdał egzamin poprawkowy lub egzamin klasyfikacyjny po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, jako datę wydania świadectwa przyjmuje się datę zdania tego egzaminu.
Przepisy, niestety, milczą na temat ucznia promowanego w trakcie roku szkolnego. Jeżeli brać pod uwagę powyższy przepis, uczeń musiałby otrzymać na koniec roku szkolnego dwa świadectwa - z obecnej i poprzedniej klasy.
Skoro jednak ustawodawca dopuszcza promowanie w trakcie roku szkolnego i nie warunkuje przeprowadzenia takiej promocji innymi, szczególnymi przepisami, to można wnioskować, że promocja w trakcie roku szkolnego w praktyce wyglądać powinna tak, jak promocja na koniec roku szkolnego, a więc uchwała Rady Pedagogicznej, wpis w arkuszu ocen i wystawienie świadectwa. Przepis Rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych, daje Radzie Pedagogicznej kompetencje do promowania z inną datą niż ogólnie przyjęta.
Moim zdaniem uczeń promowany w trakcie roku szkolnego powinien otrzymać z tą samą datą świadectwo.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jest jakieś rozporządzenie regulujące liczbę uczniów w klasach I - III, IV-VIII ? i czy jest określony metraż przypadający na ucznia w szkole np. sali lekcyjnej na ucznia i w przedszkolu ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń uczęszcza do klasy drugiej szkoły branżowej I stopnia.
Nastąpiła zmiana jego IMIENIA i NAZWISKA oraz NUMERU PESEL w drodze administracyjnej.
Czy należy tego ucznia wpisać pod nowy numer do ewidencji uczniów?
Czy należy założyć nowy arkusz ocen temu uczniowi pod nowym numerem ewidencyjnym?
Czy też należy przekreślić stare dane na dotychczasowym arkuszu i wpisać nowe (Imię, nazwisko, nr PESEL)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam,
Bardzo proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie dotyczące realizacji podstawy programowej przez nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Nauczycielka w cyklu trzech lat ma obowiązek zrealizować min. 95 godz. zajęć komputerowych. W pierwszym roku zrealizowała 1 godzinę, w drugim 40. W związku z nierytmicznym realizowaniem tych zajęć, dyrektor w klasie trzeciej przydzielił 1 godz. tygodniowo nauczycielowi informatyki o czym nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej została poinformowana w kwietniu. Licząc ok. 36 tygodni w ciągu roku, brakować będzie ok. 18-19 godzin, które powinna zrealizować nauczycielka z edukacji wczesnoszkolnej. Odmówiła kategorycznie, twierdząc, iż do realizacji tych godzin wyznaczony jest już inny nauczyciel, a ona już nie ma prawa prowadzić tego typu zajęć. Co w takiej sytuacji ma zrobić dyrektor wobec zaistniałego problemu. Kto powinien zrealizować brakujące godziny i czy dyrektor może w jakiś sposób wyegzekwować zaległe godziny z kl. I-II. Bardzo proszę o pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można połączyć lekcje muzyki i plastyki w kl . VI (stara podstawa programowa) i kl. VII (nowa podstawa) ? (w kl. VI- 6 uczniów, w kl. VII-3)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, któremu w wyniku klasyfikacji śródrocznej ustalono z przedmiotu ocenę niedostateczną ma obowiązek "zdania semestru" na zasadach określonych przez nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe