Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację dotyczącą programów nauczania. Czy zgodnie z nową podstawą programową każdy nauczyciel ma obowiązek napisać własny program nauczania? Czy może wybrać "gotowca"? Co dalej?
Nowa podstawa programowa (oraz programy nauczania) dotyczy jedynie kl. I szkoły podstawowej oraz I gimnazjum – program może być wydawnictwa, których podręczniki mają uczniowie. Natomiast do pozostałych klas mają zastosowanie „stare” przepisy.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 czerwca 2009 r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników
§ 2. 1. Program wychowania przedszkolnego dopuszcza do użytku w danym przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej odpowiednio dyrektor przedszkola lub dyrektor szkoły podstawowej, na wniosek nauczyciela lub nauczycieli. W przypadku
innej formy wychowania przedszkolnego, program wychowania przedszkolnego dopuszcza odpowiednio dyrektor przedszkola lub dyrektor szkoły podstawowej,
który zatrudnia nauczyciela prowadzącego zajęcia w innej formie wychowania przedszkolnego, na wniosek tego nauczyciela.
2. Program nauczania dla zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego, zwany dalej „programem nauczania ogólnego”, program nauczania dla zawodu oraz program nauczania dla profilu kształcenia ogólnozawodowego, zwany dalej „programem nauczania dla profilu”, dopuszcza do użytku w danej szkole dyrektor szkoły, na wniosek nauczyciela lub nauczycieli.
3. Nauczyciel może zaproponować program wychowania przedszkolnego, program nauczania ogólnego, program nauczania dla zawodu albo program nauczania dla profilu opracowany samodzielnie lub we współpracy z innymi nauczycielami. Nauczyciel może również zaproponować program opracowany przez innego autora (autorów) lub program opracowany przez innego autora (autorów) wraz z dokonanymi zmianami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy szkoły niepubliczne maja obowiązek składania rocznych sprawozdań finansowych i merytorycznych z działalności szkoły podczas sesji rady gminy ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowie posiadający diagnozę intelektualną "poniżej przeciętnej" mogą być traktowani jak uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Gmina organizowała na terenie szkoły w pierwszym tygodniu ferii zimowych wypoczynek (półkolonie) dla chętnych uczniów. Czy w takiej sytuacji szkoła musi posiadać protokół okresowej kontroli p-poż Powiatowej Straży Pożarnej, wymagany dla obiektów wypoczynku dzieci i młodzieży?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można przyjąć do klasy trzeciej LO ucznia, który ukończył klasę drugą liceum plastycznego (czteroletnia szkoła artystyczna)? Jeżeli tak, to proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2020/2021 uczeń klasy III technikum wg podstawy programowej z 2017 r. otrzymał z przedmiotu usługi dodatkowe w hotelarstwie ocenę niedostateczną. Nie była to jedyna ocena niedostateczna, w związku z tym uczeń powtarza klasę. Przedmiot ten wg wcześniejszego planu nauczania miał kontynuować w klasie IV. Teraz uczeń realizuje nową podstawę programową z 2019 r., a w jego planie nauczania przedmiot usługi dodatkowe zakończył się w klasie I. Czy w związku z tym uczeń może zdawać egzamin klasyfikacyjny, ponieważ nie zrealizował całej podstawy programowej? Miał umożliwione przez nauczyciela uzupełnienie materiału.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe