Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o konkretną odpowiedź dotyczącą symboli prawidłowych wzorów arkuszy. Jakie symbole mają arkusze ocen (druk) dla uczniów klas I SP założone w roku szkolnym: 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021? Jakie symbole mają arkusze ocen (druk i ręczne)) dla uczniów klas IV SP założone w roku szkolnym: 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021?
Dnia 6.09.2019 r. weszło w życie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r. poz. 1700 z późn. zm.). Zastąpiło ono rozporządzenie o tym samym tytule z 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 939). Z uwagi na powyższe w przedstawionej sytuacji zastosowanie znajda oba te akty prawne.
W przypadku klas I, które edukację rozpoczęły w roku szkolnym 2018/2019, zastosowanie znajdzie § 53 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia z 2018 r. w brzmieniu: „Od roku szkolnego 2017/2018 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia zakłada się uczniom klas I szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły”. Arkusz nr 36 wypełnia się pismem ręcznym, a arkusz nr 45 ma formę elektroniczną.
W przypadku klas I, które edukację rozpoczęły w roku szkolnym 2019/2020 i w latach następnych, zastosowanie znajdzie § 59 ust. 2 rozporządzenia z 2019 r. w brzmieniu: „ Od roku szkolnego 2019/2020 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 33 lub 44 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia zakłada się uczniom klas I szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły”. Arkusz nr 33 wypełnia się pismem ręcznym, a arkusz nr 44 ma formę elektroniczną.
W przypadku klas IV w roku szkolnym 2018/2019 zastosowanie znajdzie § 53 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia z 2018 r. w brzmieniu: „Od roku szkolnego 2017/2018 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły”. Arkusz nr 36 wypełnia się pismem ręcznym, a arkusz nr 45 ma formę elektroniczną.
W przypadku klas IV, które edukację na tym etapie rozpoczynają w roku szkolnym 2019/2020 i w latach następnych, zastosowanie znajdzie § 59 ust. 3 rozporządzenia z 2029 r. w brzmieniu: „W latach szkolnych 2019/2020 i 2020/2021 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 33 lub 44 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły”. Arkusz nr 33 wypełnia się pismem ręcznym, a arkusz nr 44 ma formę elektroniczną.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie ad. legitymacji służbowych nauczycieli. W ostatnim numerze miesięcznika Monitor Prawny Dyrektora przeczytałam informację, iż nauczyciele zatrudnieni w szkołach ponadgimnazjalnych w publicznych Centrach Kształcenia Ustawicznego na podstawie legitymacji nauczycielskich nie posiadają żadnych ulg np. na przejazdy. Proszę o opinię na ten temat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin dyrektorskich przypada na klasy nauczania zintegrowanego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor zobowiązany jest w każdym roku szkolnym, po zasięgnięciu opinii rady rodziców i samorządu uczniowskiego, ustalić długość przerw międzylekcyjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w czasie rekolekcji wielkopostnych odmówił wzięcia udziału w wyjściu do kościoła, odmówił także opieki nad dziećmi w drodze na rekolekcje. Jak przepisy regulują daną kwestię?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji nt.:
1. Czy niepubliczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna powinna zatrudniać psychologa, pedagoga, logopedę, doradcę zawodowego na podstawie Karty Nauczyciela? Czy od tych osób wymagane jest przygotowanie pedagogiczne?
2. Czy pracownicy pedagogiczni i niepadagogiczni zatrudnieni przez niepubliczną poradnię powinni być w świetle nowych przepisów (nowelizacja Karty Nauczyciela 01.09.2018) zatrudnieni na umowę o pracę, a jeśli tak, to czy jest określony minimalny wymiar zatrudnienia?
3. Czy nowelizacja zabrania niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej zawierania umów o współpracę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe