Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam! W październiku w gimnazjum, w którym pracuję podjął naukę uczeń w klasie III. Na poziomie rozszerzonym kontynuował naukę j. niemieckiego, uczestniczył w zajęciach z plastyki, techniki. W naszym gimnazjum zajęcia z języka obcego na poziomie rozszerzonym to j. angielski. Zajęcia z plastyki, techniki realizują uczniowie w klasie I, II. Jak zadania muszę zapewnić nowemu uczniowi? Pozdrawiam
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych:
§ 19.3. Różnice programowe z zajęć edukacyjnych realizowanych w klasie, do której uczeń przechodzi, są uzupełniane na warunkach ustalonych przez nauczycieli prowadzących dane zajęcia.
§ 21. 1. Jeżeli w klasie lub w semestrze, na który uczeń lub słuchacz przechodzi, naucza się, jako przedmiotu obowiązkowego, języka obcego (języków obcych) innego niż język obcy (języki obce), którego uczeń (słuchacz) uczył się w poprzedniej szkole, a rozkład zajęć edukacyjnych uniemożliwia mu uczęszczanie na zajęcia innego oddziału lub grupy w tej samej szkole, uczeń (słuchacz) może:
1) uczyć się danego języka obcego (języków obcych), wyrównując we własnym zakresie braki programowe do końca roku szkolnego, albo
2) kontynuować we własnym zakresie naukę języka obcego (języków obcych), którego uczył się w poprzedniej szkole, albo
3) uczęszczać do klasy z nauką danego języka obcego (języków obcych) w innej szkole.
2. Dla ucznia (słuchacza), który kontynuuje we własnym zakresie naukę języka obcego (języków obcych), jako przedmiotu obowiązkowego, przeprowadza się egzamin klasyfikacyjny. Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza nauczyciel danego języka obcego z tej samej szkoły, wyznaczony przez dyrektora szkoły, a w przypadku gdy dyrektor szkoły nie może zapewnić nauczyciela danego języka obcego - nauczyciel wyznaczony przez dyrektora innej szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kandydat na dyrektora nie otrzymał akceptacji komisji konkursowej.
Wójt zaproponował, mimo przegranej w konkursie, powierzenie temu kandydatowi funkcji dyrektora na 5 lat.
Rada pedagogiczna wydała na ten zamiar opinie negatywną.
Kuratorium również nie wyraziło zgody na powierzenie funkcji dyrektora temu kandydatowi.
Mimo to wójt chce powierzyć funkcje dyrektora temu kandydatowi na 10 miesięcy.
Czy może?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące prowadzenia praktyk zawodowych na kwalifikacyjnych kursach zawodowych. Zanim zadam pytanie - krótko wprowadzę w specyfikę mojej szkoły. Jest to szkoła dla dorosłych przy zakładzie karnym, w której większość uczniów ma podgrupę klasyfikacyjna R-1. To oznacza, że są to recydywiści penitencjarni z grupą zamkniętą. Czyli w ogóle nie mogą opuszczać murów zakładu karnego. Pytanie brzmi - czy biorąc pod uwagę specyfikę słuchaczy i szkoły istnieje jakikolwiek przepis pozwalający zwolnić uczniów z odbywanej praktyki zawodowej i jednocześnie umożliwienie im zdobycia kwalifikacji bez przymusu uczęszczania na praktyki zawodowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel rozpoczynający studia podyplomowe z drugiego przedmiotu np. matematyka może prowadzić zajęcia z tego przedmiotu w szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zostały zarejestrowane 2 odrębne szkoły niepubliczne: podstawowa oraz liceum, prowadzone przez ten sam organ prowadzący tj. stowarzyszenie, mające tę samą nazwę własną i patronkę. Większość nauczycieli pracuje w obu szkołach jednocześnie i wszyscy tworzymy łącznie jedną współpracującą radę pedagogiczną. Odbywają się wspólne zebrania rady pedagogiczne tj. łącznie dla obu szkół w tym samym terminie. Skoro nie jest to zespół szkół, czy protokoły i uchwały rad pedagogicznych mogą być wspólne i nazwane uchwałami szkoły podstawowej i liceum podejmowanymi przez wspólną radę pedagogiczną? Czy też z tego samego spotkania powinny powstać odrębne dokumenty dla każdej ze szkół oddzielnie? Czy w drugim przypadku należy wyodrębnić 2 rady pedagogiczne i podczas głosowań prosić o podwójne głosowanie tych nauczycieli, którzy pracują w obu szkołach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należałoby postąpić w sytuacji uczennicy, jeśli postanowiła ona przenieść się z dniem 1 września do szkoły dla dorosłych? Uczennica kl. III technikum (pięcioletniego), ze względu poród i opiekę nad małym dzieckiem, miała przesuniętą realizację praktyki zawodowej ze stycznia 2022 r. na okres wakacji. Okazało się, że ze względu na swoją sytuację nie jest jeszcze w stanie zrealizować praktyki w tym terminie. Zgodnie z planem nauczania uczennica ma jeszcze do zrealizowania praktykę w klasie IV. Ze względu na brak praktyki nie miała wydanego w dniu 24 czerwca 2022 r. świadectwa promocyjnego z klasy III technikum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe