Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Wpis do dziennika - przedszkole niepubliczne. Proszę o rozwianie wątpliwości w sprawie codziennych wpisów do dziennika zajęć. Oczywiście czytałam propozycję zawartą we wzorach. Często czytam i słyszę, że należy odnosić się do piątych części dnia, w rozliczeniu tygodniowym. Czy i jak należy to zaznaczyć? Program "Tropiciele" podaje propozycję zapisu i nie ma tu takich adnotacji: Propozycja zapisu w dzienniku zajęć: 1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw, korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu. 2. „Gimnastyka buzi i języka” – usprawnianie narządów mowy z wykorzystaniem wiersza Gdzie jesteś języczku? G. Waśkiewicz. 3. Zestaw porannych zabaw ruchowych nr 3 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami. 4. „Nasze warzywa” – układanie warzyw w Kąciku przyrody, nazywanie ich i klasyfikowanie, określanie koloru i wielkości. Wskazywanie części jadalnych roślin. Rozwijanie słownictwa, zmysłu dotyku i węchu. 5. Dary jesieni – osłuchanie z piosenką J. Bernat. 6. Zabawy dowolne w sali. 7. Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym – przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętu terenowego. Reagowanie na sygnał zbiórki. 8. Co z sadu, co z ogrodu – teatrzyk kukiełkowy do opowiadania I. Salach. Uważne słuchanie tekstu mówionego, przypomnienie nazw drzew owocowych, rozumienie pojęć: owoce i warzywa, rozmowa o tym, skąd pochodzą owoce i warzywa (sad, warzywnik, pole). 9. „Warzywa” – klasyfikowanie obrazków warzyw z WM. 10. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe. Będę wdzięczna za praktyczne wskazówki. Dziękuję.
Nauczyciel ma prawo wybrać program nauczania ten, który uznał za najlepszy do realizacji podstaw programowych. Nie ma znaczenia fakt, że w programie nie uwzględniono zapisów, które dla przedszkola są obowiązujące, bowiem zalecenia znajdują się w rozporządzeniu w sprawie podstaw programowych. Dokumentowanie realizacji zalecanych warunków opisanych w pytaniu może odbywać się wg koncepcji dyrektora przedszkola przyjętej w planie nadzoru pedagogicznego.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze. zm.), w szczególności 22a.; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (ze zm.); 3. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciele mogą wpisywać do dziennika oceny z egzaminów i matur próbnych jeśli mają to uwzględnione w swoich wymaganiach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Odział szkoły ponadgimnazjalnej liczy 25 uczniów, w tym 1 uczeń ma przyznane nauczanie indywidualne. Czy na zajęciach z języków obcych należy ten oddział podzielić na grupy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń ukończył Szkołę Branżową I Stopnia w szkole ponadgimnazjalnej. Czy może ponownie zapisać się do Szkoły Branżowej I Stopnia w szkole ponadpodstawowej? Uczeń ukończył już 18 lat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje przepis prawa zobowiązujący dyrektora technikum do takiego ułożenia ramówki, aby w czwartej klasie zajęcia z przedmiotów zawodowych kończyły się przed egzaminami potwierdzającymi kwalifikacje w zawodzie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o interpretację par.3 ust. 2 rozporządzenia ws. mniejszości "nauka... jest prowadzona w wymiarze 6 zajęć przedszkolnych tygodniowo". U nas w przedszkolu jest 4 godziny zegarowe. Jakie to ma przełożenie na 6 zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe