Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zakres obowiązków pomocy nauczyciela. W klasie 4 SP dyrektor zatrudnia pomoc nauczyciela ze względu na ucznia ze zdiagnozowanym autyzmem dziecięcym. Proszę o pomoc w przygotowaniu zakresu obowiązków dla tej osoby. Chęć pracy na w/w stanowisku wyraził nauczycie logopeda zatrudniony w tej szkole na 3/22.
Pomoc nauczyciela - to pracownik niepedagogiczny zaliczany do grupy pracowników pomocniczych i obsługi, do którego stosuje się przepisy Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi. Pomoc nauczyciela zatrudnia się na podstawie umowy o pracę (art. 4 ust. 1 pkt 3 ustawy o pracownikach samorządowych). Osoba zatrudniona na pełny etat powinna pracować na omawianym stanowisku 40 godzin tygodniowo, na zasadach dotyczących ogółu pracowników. Zatem nie można zatrudnić na tym stanowisku nauczyciela logopedy. W opisanej sytuacji logopeda może jedynie prowadzić z uczniem zajęcia logopedyczne w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o ile taka jest potrzeba wynikająca ze wskazań zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam. Jakiej pomocy i jakich form współpracy możemy - jako szkoła - wymagać od kuratora sądowego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie,
Czy ocena z religii, j. angielskiego i zajęć komputerowych w klasach I-III szkoły podstawowej powinna być oceną opisową?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy zasad precedencji. Czy należy wyczytywać podczas powitania gości, którzy zostali zaproszeni, ale są nieobecni?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od 5.10.2010 r. posiadam trzecie orzeczenie z poradni, na podstawie, którego mógłbym otworzyć klasę integracyjną. Czy ewentualnie mogę jeszcze pisać w tym roku szkolnym do organu prowadzącego szkołę o przekształcenie oddziału I klasy gimnazjum w klasę integracyjną? Czy w ogóle, czy od II semestru?
- Jak wypisać świadectwo dziecku z orzeczeniem o nauczaniu indywidualnym jeżeli realizuje tylko 5 z 12 przedmiotów. Proszę o wzór,Pozdrawiam.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe