Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zwracam się z prośbą o udzielenie porady. W gimnazjum w roku szkolnym 2016/2017 w bibliotece zatrudnionych na pełnych etatach jest dwóch nauczycieli, chronionych przez dwa różne związki zawodowe. Nauczyciele Ci mają w przydziale po 3/4 etatu biblioteki i 1/4 etatu świetlicy. Od roku szkolonego 2017/2018 gimnazjum zostaje przekształcone w liceum ogólnokształcące. Konsekwencją tego jest likwidacja świetlicy. 1.Czy można ograniczyć tym chronionym nauczycielom zatrudnienie przydzielając po 3/4 etatu tylko nauczyciela biblioteki, gdyż nie posiadają innych kwalifikacji ? 2.Czy mogę bardziej ograniczyć zatrudnienie tym nauczycielom chronionym po 1/4 etatu, aby pełny etat przydzielić dla dyrektora szkoły jako zabezpieczenie po zakończeniu kadencji ?
Zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy z 23.05.1991 r. o związkach zawodowych, pracodawca bez zgody zarządu zakładowej organizacji związkowej nie może:
1) wypowiedzieć ani rozwiązać stosunku pracy z imiennie wskazanym uchwałą zarządu jego członkiem lub z innym pracownikiem będącym członkiem danej zakładowej organizacji związkowej, upoważnionym do reprezentowania tej organizacji wobec pracodawcy albo organu lub osoby dokonującej za pracodawcę czynności w sprawach z zakresu prawa pracy,
2) zmienić jednostronnie warunków pracy lub płacy na niekorzyść pracownika, o którym mowa w pkt 1
- z wyjątkiem gdy dopuszczają to odrębne przepisy.
W opisanej sytuacji dyrektor musi zwrócić się do odpowiednich związków zawodowych o wyrażenie zgody na ograniczenie nauczycielom wymiaru etatu ze względu na brak godzin i kwalifikacji do zajmowania innego stanowiska. Bez tej zgody nie można nauczycielom zmiejszyć wymiaru godzin.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeżeli nauczyciel dyplomowany został przeniesiony do pracy w organie prowadzącym, wykonuje pracę biurową, traci po 5 latach uprawnienia? Czy może wrócić do szkoły jako nauczyciel przedmiotu, po np. 8 latach pracy w urzędzie miejskim?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W jakim systemie godzinnym powinien pracować wicedyrektor szkoły? Problem polega na tym,że mój wicedyrektor pełni funkcję radnego i w związku z tym faktem wychodzi w ciągu dnia do UM, by realizować zadania radnego. Nie wiem w jakiej sytuacji i na jakiej podstawie winienem potrącić mu pieniądze za niewypełnianie zadań w szkole? Dziękuję bardzo za szybką pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.
- Nauczyciel został wybrany jako członek komisji do wyborów samorządowych, czy w momencie kiedy uczestniczy w szkoleniach w godzinach pracy w szkole powinien mieć potrącone wynagrodzenie, czy nie? Co kiedy będzie sytuacja, że 22 października będzie jeszcze pracował w komisji a powinien być na lekcjach? Czy jest to usprawiedliwiona nieobecność, czy powinien napisać podanie o urlop bezpłatny?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka mianowana (staż pracy 30 lat, zatrudniona na podstawie mianowania) w roku szkolnym 2015/2016 miała ograniczony wymiar zatrudnienia do 13/18 na podstawie art. 22 Karty Nauczyciela. Ograniczenie przypadało na okres wrzesień 2015-styczeń 2016. Od lutego 2016 r., w związku z długotrwałym zwolnieniem lekarskim innej nauczycielki miała w zastępstwie przydzielone godziny do pełnego pensum - 18 godzin do dnia 24 czerwca 2016 r. Od 25 czerwca 2016 r. , w związku z powrotem nauczycielki do pracy (zakończenie zwolnienia lekarskiego), ponownie powróciła do pensum 13/18. Czy okres 7 lat pracy przypadający przed udzieleniem urlopu dla poratowania zdrowia powinien być w pełnym wymiarze? Czy w związku z powyższym ograniczeniem zatrudnienia spełnia warunki do udzielenia urlopu dla poratowania zdrowia w roku szkolnym 2016/2017? W organizacji pracy szkoły na rok 2016/2017 ma przydzielone 18/18 godzin.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest procedura udzielenia dyrektorowi urlopu wypoczynkowego? Kiedy dyrektor może zaplanować urlop tzn. czy tylko w ferie zimowe i letnie? Czy dyrektor składa wniosek do organu prowadzącego? Czy istnieje jakiś wzór planu urlopów?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe